Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2011

Η κρίση στρέφει τους Έλληνες στην επικοινωνία μέσω Ίντερνετ



Αφήνουν τα κινητά και στρέφονται στα social media οι καταναλωτές

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ iandritsopoulos@dolnet.gr

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011
Τελευταία ενημέρωση: 24/11/2011 19:14


Δωρεάν ή φθηνότερους τρόπους επικοινωνίας αναζητούν οι Έλληνες, επιχειρώντας να περικόψουν τα έξοδά τους εν μέσω της εντεινόμενης ύφεσης. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι καταναλωτές επιλέγουν ολοένα συχνότερα να επικοινωνούν μέσω υπηρεσιών διαδικτυακής τηλεφωνίας όπως το Skype ή κοινωνικών δικτύων όπως το facebook, ελαττώνοντας τη χρήση του σταθερού ή κινητού τηλεφώνου.




Η έρευνα διεξήχθη από το IBM Institute for Business Value σε δείγμα 13.000 πολιτών από 24 χώρες.

Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι οι καταναλωτές δίνουν ολοένα μεγαλύτερη έμφαση στο κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών, δεν παραμένουν πιστοί σε μία συγκεκριμένη εταιρεία και αξιοποιούν περισσότερο το Ίντερνετ για την επικοινωνία τους.

«Ψαλιδίζουν» τις δαπάνες οι Έλληνες

Στην Ελλάδα, οι καταναλωτές εμφανίζονται ιδιαίτερα ανήσυχοι εξαιτίας της κρίσης χρέους και δηλώνουν ότι θα περικόψουν τις δαπάνες τους στον τομέα των τηλεπικοινωνιών.

Συγκεκριμένα, το 61% των ερωτηθέντων αναμένεται να μειώσει τις δαπάνες χρήσης κινητού τηλεφώνου, το 52% τις δαπάνες σταθερής τηλεφωνίας και το 53% τις δαπάνες ευρυζωνικής πρόσβασης στο Ίντερνετ μέσω φορητών συσκευών (κινητά ή ταμπλέτες).

Πολλοί καταναλωτές δηλώνουν ότι στο εξής θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν εναλλακτικές τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, όπως είναι η φωνητική επικοινωνία μέσω IP (προγράμματα όπως το Skype), αλλά και τα κοινωνικά δίκτυα του Ίντερνετ (facebook, twitter κ.λπ). Όσοι, μάλιστα, χρησιμοποιούν ήδη αυτές τις υπηρεσίες εμφανίζονται αποφασισμένοι να αυξήσουν τη χρήση τους.

Βασικό μέσο επικοινωνίας τα social media

Η κοινωνική δικτύωση έχει εξελιχθεί σε βασικό μέσο επικοινωνίας για τους περισσότερους έλληνες καταναλωτές.

Το 87% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί τα social media σε εβδομαδιαία βάση. Μάλιστα, το 84% των καταναλωτών κάτω των 25 ετών μπαίνει καθημερινά στα κοινωνικά δίκτυα και επικοινωνεί με τους ψηφιακούς του «φίλους».

Είναι χαρακτηριστικό ότι το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότεροι Έλληνες - κυρίως μικρότερων ηλικιών - επιλέγουν να επικοινωνούν με τους φίλους τους μέσω μηνυμάτων στο facebook και όχι μέσω SMS από το κινητό τους τηλέφωνο.

Παράλληλα, παρατηρούνται αυξητικές τάσεις στην παρακολούθηση και στο «κατέβασμα» βίντεο από το Διαδίκτυο – πολλοί ερμηνεύουν το φαινόμενο ως στροφή των καταναλωτών στη δωρεάν ψυχαγωγία. Το 46% των ερωτηθέντων βλέπει καθημερινά βίντεο σε ιστότοπους όπως το YouTube.

«Η ζήτηση για εφαρμογές με υψηλές απαιτήσεις σε bandwidth θα εξακολουθήσει να αυξάνεται στην Ελλάδα», δήλωσε ο Σταύρος Λιάκος, επικεφαλής του Τμήματος Τηλεπικοινωνιών του Τομέα Παροχής Υπηρεσιών της ΙΒΜ Ελλάς.

Δυσαρεστημένοι οι Έλληνες από τους παρόχους

Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές εμφανίζονται δυσαρεστημένοι με την ποιότητα των υπηρεσιών από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους στην Ελλάδα.

Το 33% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι συχνά δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν κλήσεις από κινητό τηλέφωνο και το 12% ότι παρουσιάζονται διακοπές στη διάρκεια μιας συνομιλίας μέσω κινητού τηλεφώνου.

Το 50% συχνά δεν μπορούν να συνδεθούν στο Ίντερνετ μέσω κινητού τηλεφώνου ενώ, αφού συνδεθούν, ο ένας στους πέντε συχνά αποσυνδέεται απροειδοποίητα.

Το 19% δήλωσαν ότι τις περισσότερες φορές δεν μπορούν να κατανοήσουν τις χρεώσεις που εμφανίζονται στο λογαριασμό που λαμβάνουν, ενώ το 17% πιστεύουν ότι τις περισσότερες φορές οι χρεώσεις είναι ανακριβείς.

Ωστόσο, το 35% των καταναλωτών δεν καλούν τον πάροχό τους για να υποβάλουν παράπονα. Αυτό συμβαίνει διότι το 27% δεν πιστεύουν ότι τα παράπονα θα έχουν κάποιο αποτέλεσμα, ενώ το 26% θεωρούν ότι θα υποστούν μεγάλη ταλαιπωρία εάν προσπαθήσουν να επικοινωνήσουν με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών του παρόχου.

Ωστόσο, οι περισσότεροι καταναλωτές (ποσοστό 89%) επιλέγουν να ενημερώσουν τους οικείους τους (φίλους ή συγγενείς) σχετικά με τα παράπονα που έχουν από τον πάροχό τους.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου