Είδηση – Ρεπορτάζ
3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3
Είδηση – Ρεπορτάζ
Για να παρουσιάσουμε ένα γεγονός, δηλώνουμε συνήθως τα δρώντα πρόσωπα, τον τόπο, το χρόνο, τον τρόπο, την αιτία, το σκοπό, το αποτέλεσμα∙ για τα πρόσωπα που συμμετέχουν αναφέρουμε το όνομα την ηλικία, τη καταγωγή, το επάγγελμα ή κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους που μπορεί να έχει σχέση με το γεγονός.
Ακόλουθούμε δηλαδή τους δημοσιογραφικούς κανόνες, σύμφωνα με τους οποίους η είδηση πρέπει να απαντήσει στα ερωτήματα
τι; (γεγονός)
ποιος - ποιοι; (δρώντα πρόσωπα, πρωταγωνιστές, «ήρωες», φορείς ενέργειας)
πού; (τόπος)
πότε (χρόνος)
γιατί; (αιτία)
πώς; (τρόπος)
Και πρέπει να είναι γραμμένη με συντομία, σαφήνεια, ακρίβεια, με απλό αλλά ελκυστικό ύφος
Η ανεστραμμένη πυραμίδα της είδησης (του ρεπορτάζ)
Τίτλος: Στον τίτλο της είδησης
ο δημοσιογράφος συνοψίζει σε μια περίοδο λόγου
Δημοσιογραφική περίληψη: Στη δημοσιογραφική περίληψη
ο δημοσιογράφος περιληπτικά τα κύρια στοιχεία της είδησης
Ανάπτυξη της είδησης: Στην ανάπτυξη της είδησης
ο δημοσιογράφος εκθέτει αναλυτικά τα γεγονότα
Παράδειγμα (enet.gr 7-12-2011)
ΘΑ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ (Υπέρτιτλος)
Μονοπώλιο τέλος στο βρεφικό γάλα (Τίτλος)
Του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΑ
(Δημοσιογραφική περίληψη)
Σπάει το μονοπώλιο των φαρμακείων στην πώληση του πανάκριβου βρεφικού γάλακτος μέχρι 6 μηνών, καθώς από τη νέα χρονιά τα γάλατα πρώτης βρεφικής ηλικίας θα διατίθενται σε όλα τα καταστήματα λιανικής πώλησης και τα σουπερμάρκετ.
3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3
Είδηση – Ρεπορτάζ
Για να παρουσιάσουμε ένα γεγονός, δηλώνουμε συνήθως τα δρώντα πρόσωπα, τον τόπο, το χρόνο, τον τρόπο, την αιτία, το σκοπό, το αποτέλεσμα∙ για τα πρόσωπα που συμμετέχουν αναφέρουμε το όνομα την ηλικία, τη καταγωγή, το επάγγελμα ή κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους που μπορεί να έχει σχέση με το γεγονός.
Ακόλουθούμε δηλαδή τους δημοσιογραφικούς κανόνες, σύμφωνα με τους οποίους η είδηση πρέπει να απαντήσει στα ερωτήματα
τι; (γεγονός)
ποιος - ποιοι; (δρώντα πρόσωπα, πρωταγωνιστές, «ήρωες», φορείς ενέργειας)
πού; (τόπος)
πότε (χρόνος)
γιατί; (αιτία)
πώς; (τρόπος)
Και πρέπει να είναι γραμμένη με συντομία, σαφήνεια, ακρίβεια, με απλό αλλά ελκυστικό ύφος
Η ανεστραμμένη πυραμίδα της είδησης (του ρεπορτάζ)
Τίτλος: Στον τίτλο της είδησης
ο δημοσιογράφος συνοψίζει σε μια περίοδο λόγου
Δημοσιογραφική περίληψη: Στη δημοσιογραφική περίληψη
ο δημοσιογράφος περιληπτικά τα κύρια στοιχεία της είδησης
Ανάπτυξη της είδησης: Στην ανάπτυξη της είδησης
ο δημοσιογράφος εκθέτει αναλυτικά τα γεγονότα
Παράδειγμα (enet.gr 7-12-2011)
ΘΑ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ (Υπέρτιτλος)
Μονοπώλιο τέλος στο βρεφικό γάλα (Τίτλος)
Του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΑ
(Δημοσιογραφική περίληψη)
Σπάει το μονοπώλιο των φαρμακείων στην πώληση του πανάκριβου βρεφικού γάλακτος μέχρι 6 μηνών, καθώς από τη νέα χρονιά τα γάλατα πρώτης βρεφικής ηλικίας θα διατίθενται σε όλα τα καταστήματα λιανικής πώλησης και τα σουπερμάρκετ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου