Τρίτη, 8 Νοεμβρίου 2011

Είδηση – Ρεπορτάζ

3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3

Είδηση – Ρεπορτάζ

Για να παρουσιάσουμε ένα γεγονός, δηλώνουμε συνήθως τα δρώντα πρόσωπα, τον τόπο, το χρόνο, τον τρόπο, την αιτία, το σκοπό, το αποτέλεσμα∙ για τα πρόσωπα που συμμετέχουν αναφέρουμε το όνομα την ηλικία, τη καταγωγή, το επάγγελμα ή κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους που μπορεί να έχει σχέση με το γεγονός.

Ακόλουθούμε δηλαδή τους δημοσιογραφικούς κανόνες, σύμφωνα με τους οποίους η είδηση πρέπει να απαντήσει στα ερωτήματα
τι; (γεγονός)
ποιος - ποιοι; (δρώντα πρόσωπα, πρωταγωνιστές, «ήρωες», φορείς ενέργειας)
πού; (τόπος)
πότε (χρόνος)
γιατί; (αιτία)
πώς; (τρόπος)
Και πρέπει να είναι γραμμένη με συντομία, σαφήνεια, ακρίβεια, με απλό αλλά ελκυστικό ύφος


Η ανεστραμμένη πυραμίδα της είδησης (του ρεπορτάζ)


Τίτλος: Στον τίτλο της είδησης
ο δημοσιογράφος συνοψίζει σε μια περίοδο λόγου

Δημοσιογραφική περίληψη: Στη δημοσιογραφική περίληψη
ο δημοσιογράφος περιληπτικά τα κύρια στοιχεία της είδησης

Ανάπτυξη της είδησης: Στην ανάπτυξη της είδησης
ο δημοσιογράφος εκθέτει αναλυτικά τα γεγονότα



Παράδειγμα (enet.gr 7-12-2011)

ΘΑ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ (Υπέρτιτλος)
Μονοπώλιο τέλος στο βρεφικό γάλα (Τίτλος)
Του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΑ

(Δημοσιογραφική περίληψη)

Σπάει το μονοπώλιο των φαρμακείων στην πώληση του πανάκριβου βρεφικού γάλακτος μέχρι 6 μηνών, καθώς από τη νέα χρονιά τα γάλατα πρώτης βρεφικής ηλικίας θα διατίθενται σε όλα τα καταστήματα λιανικής πώλησης και τα σουπερμάρκετ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου