Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

Gorillaz...

Οι Gorillaz είναι μία αγγλική μπάντα που δημιουργήθηκε το 1997 από τον Damon Albarn και τον Jamie Hewlett. Το συγκρότημα εμπεριέχει τη μουσική των ίδιων των Gorillaz και εμφανίζεται ως μία "εικονική μπάντα" από χαρακτήρες cartoon. Το συγκρότημα απαρτίζεται από τέσσερα cartoon μέλη, όπως ο 2D, οποίος είναι ο πρωταρχικός τραγουδιστής και παίζει πλήκτρα, ο Murdoc Niccals που παίζει μπάσσο, ο Noodle, ο οπίος παίζει κιθάρα και κάνει φωνητικά και ο Russel Hobbs ο οποίος παίζει drums. Συνήθως παρουσιάζονται μέσα από την ιστοσελίδα τους (www.gorillaz.com) και από άλλα μουσικά βίντεο που έχουν τη μορφή των cartoons. Η μουσική είναι σε συνεργασία με διάφορους μουσικούς με σημαντικότερο τον Damon Albarn. Το στυλ τους είναι επηρεασμένο από πολλά μουσικά είδη όπως alternative rock, hip hop, ηλεκτρονική και pop μουσική.


Το πρώτο album τους κυκλοφόρησε το 2001 με τίτλο Gorillaz και πούλησε πάνω από 7 εκατομμύρια αντίτυπα. Μετά από αυτήν την επιτυχία μπήκαν στο βιβλίο Guinness ως το πιο επιτυχημένο εικονικό συγκρότημα. Το δεύτερο album τους βγήκε το 2005 και έγινε 5 φορές πλατινένιο στην Αγγλία και διπλά πλατινένιο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Επίσης κέρδισε 5 βραβεία Grammy και πολλά άλλα. Οι πωλήσεις τους έχουν φθάσει τα 15 εκατομμύρια. Το τρίτο album τους Plastic Beach κυκλοφόρησε το Δεκέμβριο του 2010.

29 Φεβρουαρίου 2012: Γιώργος Σεφέρης: Αγγελικό και μαύρο φως

όποιος ποτέ του δεν αγάπησε θ' αγαπήσει στο φως




Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

28 Φεβρουαρίου 1943: Κηδεία Κωστή Παλαμά - Ο λαός της γερμανοκρατούμενης Αθήνας κηδεύει τον Ποιητή του

1. Στο επεισόδιο της σειράς «ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ» τέσσερεις άντρες, οι ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΙΑΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΤΟΥΜΑΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΥΝΑΔΙΝΟΣ και ΜΑΝΟΛΗΣ ΜΕΓΑΛΟΚΟΝΟΜΟΣ περιγράφουν τη συγκλονιστική μέρα της ταφής του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ στις 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1943. Η αφήγησή τους εκτείνεται από τη στιγμή της ανακοίνωσης του θλιβερού νέου στο Βιβλιοπωλείο «ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΔΑΚΗ» μέχρι τα γεγονότα που ακολούθησαν ως την ταφή του μεγάλου ποιητή.

2. Άγγελος Σικελιανός: "Ηχήστε οι σάλπιγγες..."

Ο Άγγελος Σικελιανός υμνεί τον Ποιητή και καλεί σε αντίσταση ενάντια στους κατακτητές

Το μήνυμά του παραμένει και σήμερα επίκαιρο



3. 


Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

Ρωμαίος και Ιουλιέτα (teen spirit)

γράφει η Γιοβάννα Κύριλλου

Ένα ροκ παραμύθι για εφήβους κληθήκαμε να παρακολουθήσουμε σήμερα στο Θέατρον Θησείο. Το άκουσμα μιας παράστασης ενός γνωστού έργου, όπως το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», προσαρμοσμένο ειδικά για εφήβους, μας γέμισε με μεγάλη ανυπομονησία. Θα ανταποκρινόταν η παράσταση στις προσδοκίες που μας γεννούσε ο τίτλος του αξεπέραστου σεξπηρικού δράματος; Είχα κάποιες αμφιβολίες - το ομολογώ! Και όμως το έργο καταφέρνει να μιλήσει στις καρδιές των εφήβων με οδηγό τον σύνθετο σαιξπηρικό λόγο, σε συνδυασμό με άλλα μέσα, όπως βίντεο-προβολές και σύγχρονο χορό. Μεγάλη έκπληξη προκάλεσαν τα παιχνίδια που πραγματοποιήθηκαν μετά την παράσταση με τη συμμετοχή των ηθοποιών και των θεατών.

Η υπόθεση του έργου


Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα, δύο παιδιά σημαντικών οικογενειών ερωτεύονται κεραυνοβόλα στα γενέθλια της Ιουλιέτας για τα δεκατέσσερά της χρόνια χωρίς να γνωρίζονται μεταξύ τους. Παρά της έχθρα των γονιών τους που μαθαίνουν, οι δύο νέοι παντρεύονται κρυφά με τη συνεργασία των κοντινών προσώπων τους. Ένα σημαντικό γεγονός χωρίζει αναγκαστικά το ζευγάρι και μία σειρά από λάθος αποφάσεις και ατυχίες θα οδηγήσουν στο θάνατο των δύο παιδιών και στη συμφιλίωση των οικογενειών τους.



Η κριτική μου για το έργο


Τα ειδικά προσαρμοσμένα λόγια της παράστασης λειτούργησαν εύστοχα για την εύκολη κατανόηση τους από τους θεατές. Σκηνικά και σκηνοθετικά η παράσταση είχε μειονεκτήματα αλλά και πλεονεκτήματα. Τα σκηνικά ήταν άφαντα καθώς δεν υπήρχε ούτε το «μπαλκόνι» της Ιουλιέτας που όλοι θα περιμέναμε από ένα τέτοιο έργο. Ο χώρος του θεάτρου ήταν αρκετά περιορισμένος ενώ περίμενα κάτι πιο φαντασμαγορικό. Αυτό βέβαια μπορεί να λειτουργήσει θετικά γιατί δεν αποσπόμασταν από τα σκηνικά αλλά δίναμε βάση στα λόγια και στα δρώμενα που εκχυλίζονταν μπροστά στα μάτια μας. Η σκηνοθεσία ήταν αρκετά έξυπνη. Δεν σε άφηνε να βαρεθείς διότι όλα άλλαζαν απότομα σε πολύ περιορισμένο χώρο. Το εντυπωσιακό ήταν ότι οι σκηνές άλλαζαν με όλους τους ηθοποιούς πάνω στη σκηνή με απλά λίγες αλλαγές των σκηνικών. Τα σύγχρονα μέσα όπως οι βίντεο-προβολές ήταν αρκετά αποκομμένες από την παράσταση καθώς θα προτιμούσα οι ηθοποιοί που προβάλλονταν να είναι πάνω στη σκηνή. Οι χορογραφίες και το τραγούδι ήταν εύστοχα γιατί ήταν ανάλαφρα και δεν σε άφηναν να βαρεθείς. Γενικά ήταν μία εναλλακτική παράσταση, αν μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι.

Συντελεστές
Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Διασκευή–Σκηνοθεσία: Νάντια Φώσκολου
Σκηνικά: Δημήτρης Τάταρης
Κοστούμια: Χάρης Σουλιώτης
Χορογραφία: Βάσω Γιαννακοπούλου
Μουσική: Δημήτρης Παπαλάμπρου
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Video: ephos.gr
Βοηθός σκηνοθέτη: Ναταλία Κατσαρού
Οργάνωση εκπαιδευτικού προγράμματος: Αθηνά Μπερδέκα
Υπεύθυνος εκπαιδευτικού προγράμματος: Μαρίνα Μέργου
Διεύθυνση Παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα


Παίζουν: Νίκος Μαυράκης, Μαρία Μπαγανά, Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, Γιάννης Παναγόπουλος, Βασίλης Σαμπράκος, Στράτος Σωπύλης

Στο βίντεο εμφανίζονται οι Μυρτώ Αλικάκη, Άκις Βλουτής, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Καλλιόπη Τζερμάνη, Κώστας Φλωκατούλας


Παραγωγή: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος-Λυκόφως ΑΜΚΕ

Πέτρος Μάρκαρης: Ο αστυνόμος Χαρίτος και η οικογένειά του

Νεοελληνική Λογοτεχνία Α΄Λυκείου

Τα φύλα στη λογοτεχνία: Παράδοση και εκσυγχρονισμός στη σύγχρονη ελληνική οικογένεια

Γράφει η Μαρία Μουρτζάκη

(Πέτρος Μάρκαρης Νυχτερινό Δελτίο*, αστυνομικό μυθιστόρημα)

Ο αστυνόμος Κώστας Χαρίτος είναι ο ήρωας σε όλα τα αστυνομικά μυθιστορήματα που έχει εκδώσει ο Πέτρος Μάρκαρης από το 1995 (Νυχτερινό Δελτίο) μέχρι το 2011 (Περαίωση) από τον εκδοτικό οίκο Γαβριηλίδης.

Ο Πέτρος Μάρκαρης μέσω του ήρωά του και της οικογένειάς του μας δίνει την ευκαιρία να δούμε μια σημερινή ελληνική οικογένεια, η οποία συνδυάζει στοιχεία της παράδοσης με στοιχεία πιο μοντέρνα.

  • Η οικογενειακή ζωή του αστυνόμου

Ο Κώστας Χαρίτος είναι ένας αστυνόμος, μεσαίο στέλεχος της ΕΛ.ΑΣ.  Έξω από την υπηρεσία του είναι συνηθισμένος άνθρωπος, ένας μέσος Έλληνας, που χρησιμοποιεί αγοραίο λεξιλόγιο, ένας σπιτόγατος, μικροαστός οικογενειάρχης∙ παρόλ’ αυτά δεν βλέπει τηλεόραση και είναι μανιώδης λάτρης λεξικών. Είναι παντρεμένος γύρω στα είκοσι χρόνια με την Αδριανή.
 Η γυναίκα του Χαρίτου Αδριανή είναι νοικοκυρά, καλή μαγείρισσα και δε χάνει με τίποτα τα αγαπημένα της τηλεοπτικά σήριαλ. Η σχέση του Χαρίτου και της Αδριανής δεν είναι ιδανική και πολλές φορές φαίνεται να οδηγείται σε αδιέξοδο. Όμως ο Χαρίτος το έχει φιλοσοφήσει το θέμα: « Η πρώτη φάση της οικογενειακής ζωής είναι η χαρά της συμβίωσης. Η δεύτερη είναι το παιδί. Η Τρίτη και μεγαλύτερη είναι οι εκδικήσεις! Όταν φτάσεις εκεί, ξέρεις ότι άραξες και ότι τίποτα δε πρόκειται να αλλάξει.» Ο Χαρίτος έχει και μια κόρη την Κατερίνα, που την λατρεύει.

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

Σχετικά με τα πρότυπα και τα είδωλα του σήμερα

παρουσιάζει και κρίνει ο Νεκτάριος Μπιλάλης

παρουσίαση 
    Σύμφωνα με τη συνέντευξη που έδωσε ο διευθυντής διαφήμισης του περιοδικού «Αφισόραμα» κ. Γιώργος Σακελλόπουλος (βίντεο 2) στο κανάλι MAD, στις αρχές του 2010, είδωλο, για τους εφήβους και τους νέους, αυτή την περίοδο, είναι ή μπορεί να αποτελέσει ένα πρόσωπο με διάρκεια επιτυχίας. Πιο αναλυτικά, όπως μας λέει ο ίδιος, είδωλα από τη διεθνή σκηνή αποτελούν ο Robert Pattinson και οι Tokyo Hotel, με βάση τα ελληνικά δεδομένα ο Σάκης Ρουβάς, ο Μιχάλης Χατζηγιάννης, η Άννα Βίσση και η Δέσποινα Βανδή (πρόσωπα με διάρκεια επιτυχίας). Επιπλέον αναφέρει πως κατά κύριο λόγο τα κορίτσια δεν επιλέγουν για είδωλό τους κάποιο πρόσωπο από τον πολιτικό ή τον αθλητικό χώρο, αλλά διαλέγουν κάποιον αστέρα του κινηματογράφου ή πρόσωπο της showbiz. Αντίθετα, τα περισσότερα αγόρια έχουν ως είδωλο άτομα του αθλητισμού, κυρίως του ποδοσφαίρου και λιγότερο του μπάσκετ. Τέλος, τονίζω πως μέσω εντύπων, ηλεκτρονικών μέσων και κινητών τηλεφώνων κάποιος γίνεται ευκολότερα και γρηγορότερα είδωλο.

              Βάση των απαντήσεων από τις συνεντεύξεις που πήρε η κοπέλα (που απεικονίζεται στο βίντεο 1) για έρευνα του ιστολογίου (blog) www.antirisis.wordpress.com (Ένα blog από εμάς για εμάς), βλέπουμε τις αντιλήψεις των εφήβων και των νέων για τα σημερινά πρότυπα. Ενδεικτικά, στις ερωτήσεις «Έχετε κάποιο πρότυπο;», «Σου επιβάλλονται;», «Πιστεύετε πώς επηρεάζουν εσάς και την κοινωνία;» η πλειοψηφία απαντά πως δεν έχουν κάποιο πρότυπο, ότι κυρίως τα ΜΜΕ προβάλουν και μας επιβάλλουν τις περισσότερες φορές αρνητικά πρότυπα και πως κάποια πρότυπα μας επηρεάζουν θετικά (π.χ. σε σχέση με τον αθλητισμό), ενώ κάποια άλλα αρνητικά (π.χ. σε σχέση με το ποτό και το τσιγάρο). Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω συμπεραίνουμε πως το μεγαλύτερο μέρος των νέων είναι ανικανοποίητο έως και απογοητευμένο από τα υπάρχοντα πρότυπα.

    • κριτική


    Πώς κρίνετε γενικά τα παραπάνω βίντεο (Είναι ενδιαφέροντα; Κατατοπιστικά; Ενημερωτικά; Έγκυρα;)

              Τα δύο προηγούμενα βίντεο θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως ενδιαφέροντα, κατατοπιστικά, ενημερωτικά, έγκυρα αντικειμενικά και καλοδουλεμένα. Αυτοί οι χαρακτηρισμοί ταιριάζουν και στα δύο βίντεο για ποικίλους λόγους. Αρχικά και τα δύο έχουν μουσική επένδυση και όλο το θέμα κινεί την περιέργεια των νέων (ενδιαφέροντα). Οι απαντήσεις των ερωτηθέντων και η συνέντευξη του κ. Σακελλόπουλου είναι απολύτως σαφείς (κατατοπιστικά) και μας δίνουν σημαντικές πληροφορίες για το θέμα (ενημερωτικά). Στα δύο βίντεο διατυπώνονται οι απόψεις των προσώπων χωρίς να «παρασύρουν» τον πομπό αλλά αφήνοντας τον να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα (αντικειμενικά). Παρόλο που τα βίντεο δεν είναι πολύ πρόσφατα, εξακολουθούν όμως να παραμένουν ακόμα έγκυρα. Τέλος, το όλο αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, πράγμα που δείχνει πως είναι καλοδουλεμένα.





    1ο Βίντεο

    Διαδικτυακή εκπομπή Ανα-ρωτώμενοι
    Η ερώτηση του επεισοδίου :
    " Ποιά είναι η γνώμη σας για τα πρότυπα που επικρατούν σήμερα, και πώς επηρρεάζουν την κοινωνία και γενικά τους νέους; "



    2ο Βίντεο
    Ποια ήταν τα είδωλα για τους Έλληνες εφηβους και νέους πριν δύο χρόνια;

    Στην ερώτηση αυτή και σε άλλες παρόμοιες απαντά ένας άνθρωπος του χώρου!


    Πρώτη ανάρτηση 12-02-2012

    Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

    Ένα τραγούδι με βάση τις μέρες που περνάμε!


    Γλώσσα & Εξουσία: Χειραγώγηση - Προπαγάνδα


    Στο παρακάτω βίντεο ποια γλωσσικά παραδείγματα χρησιμοποιεί ο Χάρολντ Πίντερ για να δείξει ότι η Κυβέρνηση των Η.Π.Α. (2002-2010) προσπαθεί να χειραγωγήσει τους Αμερικανούς πολίτες;



    Ποιος είναι ο Χάρολντ Πίντερ; Απάντηση (εδώ)

    Θαλής ο Μιλήσιος

    Θαλής ο Μιλήσιος



    Jean Brun «ΟΙ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΟΙ»

    πηγή: Μαθηματικά των Ελλήνων


    Κατά τον Αριστοτέλη (Μετά τα Φυσικά, Ι, 983 β 20), ο Θαλής ο Μιλήσιος ήταν ο ιδρυτής της φιλοσοφίας των «φυσικών» ή «φυσιολόγων που ασχολούνταν με την αναζήτηση φυσικών αιτίων και αποστρέφονταν συνεπώς τις θεωρησιακές αφαιρέσεις των «θεολόγων», οι οποίοι κατέφευγαν σε μύθους και υπερφυσικές ερμηνείες. Ο Θαλής συγκαταλεγόταν μεταξύ των περίφημων επτά Σοφών της Ελλάδας κι ο Ευσέβιος τον παρουσιάζει ως «τον πατέρα της φιλοσοφίας και ιδρυτή της ιωνικής σχολής» (Praeparatio evangelica, XIV, 14).

    Οι κυριότερες πηγές πληροφόρησης που διαθέτουμε σχετικά με τον Θαλή είναι ο Ηρόδοτος και

    Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

    Λέγε με "φίλε"


    Τα θέλω και τα προβλήματα των εφήβων, μια ταινία μικρού μήκους από μαθητές του Ζάννειου Πρότυπου Πειραματικού Λύκειου Πειραιά.


    Μεσα στα πλαίσια του project, που προστέθηκε φέτος στα λυκειακά μαθήματα, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τα θέλω και τα προβλήματα των εφήβων. Μετα απο τις έρευνές μας καταλήξαμε σε κάποια συμπεράσματα και έτσι, γυρήσαμε αυτη την μικρού μηκους ταινία. Απολαύστε τη. Mπορείτε να την δείτε και σε καλύτερη αναλυση απο την προτεινόμενη και Full Screen.

    Ζαννειο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Πειραιά.


    Είδωλα - Πρότυπα


    Ποια ήταν τα είδωλα για τους Έλληνες εφηβους και νέους πριν δύο χρόνια;

    Στην ερώτηση αυτή και σε άλλες παρόμοιες απαντά ένας άνθρωπος του χώρου!


    Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

    Routes and the... land of holy dope!

    Πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε ο νέος δίσκος της τοπικής μπάντας Routes, με τίτλο Land of holy dope. Παρόλο που ο δίσκος ήταν έτοιμος εδώ και ένα χρόνο, μπορεί και περισσότερο, κυκλοφόρησε μόλις στις 25/01/2012.


    Με την πρώτη ακρόασή του φάνηκε η διαφορά... Πολύ πιο δουλεμένος και από στιχουργικής και από μουσικής πλευράς, αλλά και με πολύ καλύτερη ηχογράφηση. Ξεπέρασε εγχώριους δίσκους άλλων συγκροτημάτων όπως Macho Libre ή Superfreak.
    Η μπάντα εδραιώνει πια το όνομα της στην εγχώρια stoner σκηνή και ανοίγει το δρόμο για μεγάλα πράγματα.



    Το Land of holy dope βγαίνει από την δισκογραφική Ides of August Ιndustries και κοστίζει 10 ευρώ!
    http://routes1.bandcamp.com/ (Μπορείτε να ακούσεται εδώ δωρεάν όλο το δίσκο! )

    (Νατο αγοράσετε ηλεκτρονικά)

    Ένα μικρό δείγμα της δουλειάς τους!


    Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

    Τα «πρότυπα» και οι νέοι, Νίκος Μαρκάτος, εφ. Το Βήμα, 30/7/1995





    Στα μπαράκια και αλλού, όπου συχνάζει νεολαία, ακούω τους νέους να μιλούν μόνο για το χρήμα. Το χρήμα έχει γίνει για πολλούς απ’ αυτούς το μόνο όνειρο, το μόνο πρότυπο.

    Η ανάπτυξη προτύπων αποτελεί ιδιαίτερη ανάγκη της ανθρώπινης δραστηριότητας και αναγκαστικά αντανακλά την κοινωνική συνείδηση μιας ομάδας ή μιας εποχής. Τα πρότυπα οφείλουν την πνοή και τις μεταλλαγές τους στη δυναμική της κοινωνικής ζωής, στη διαφοροποίηση των τεχνικών μέσων, στη διαμόρφωση της κάθε νέας κουλτούρας. Δεν είναι λοιπόν τυχαία η σχετική απουσία προτύπων και η συμπλήρωση του κενού τους από τις λεγόμενες «ευτελείς αξίες», σήμερα όπου διανύουμε μια μεταβατική περίοδο από ένα σύνολο γκρεμισμένων αξιών σε ένα άλλο που ακόμα δεν έχει διαμορφωθεί.

    Δεν είναι όμως περίεργο ότι η νεολαία δεν ασχολείται με τα πρότυπά μας, αφού δε συνδέεται μ’ αυτά. Και πώς να ασχοληθεί, αφού αυτοί που της τα προσφέρουν έχουν πρώτο μέλημα να μην είναι ανιχνεύσιμη η προέλευση, η ανάδειξη και η σκοπιμότητά τους. Πώς λοιπόν η νεολαία να ανοιχθεί σε κάτι που εξ ορισμού υποπτεύεται; Αντιδρά στα πρότυπα που εμφανίζονται κούφια και δημιουργεί τα δικά της νεανικά «αντι‑πρότυπα». Η σύγκρουση των δύο παράγει σιωπή.

    Και η επίσημη άποψη: «Οι νέοι συμπεριφέρονται έτσι, γιατί δεν έχουν πρότυπα»! Για ποια πρότυπα μιλάνε άραγε; Τα κίβδηλα πρότυπα που αγοράζονται φθηνά στα περίπτερα; Μα, η νεολαία αξίζει υψηλότερους στόχους και όνειρα που συνοψίζονται στις λέξεις αλήθεια, εντιμότητα, δημιουργικότητα, κοινωνική προσφορά. Ίδιους βέβαια με τους παλιά δικούς μας, αλλά ποιος από μας άραγε τους έχει διατηρήσει;

    Το κάθε πρότυπο κερδίζει το σεβασμό, όταν αντικατοπτρίζει έργο κι όχι κενά νοήματος «ιδανικά». Η νεολαία, ασυνείδητα ίσως, το ξέρει αυτό και θα ήμουν επίορκος, αν προσπαθούσα να την πείσω για το αντίθετο. Η νεολαία που τρώει πολύ λιγότερο κουτόχορτο από τους μεγάλους και σίγουρα δεν το χωνεύει καθόλου, κατάλαβε γρήγορα ότι το θέαμα με το κιλό της τηλεόρασης δεν είναι μήνυμα, δεν είναι πρότυπο, ούτε φορέας ονείρων και δημιουργίας. Στράφηκε λοιπόν στη μουσική, στο χορό και στο τραγούδι, που έστω και για τον ακροατή δεν παύουν να είναι δημιουργία, αφού οδηγούν την ψυχή, το μυαλό και το σώμα σε νέα μονοπάτια και αναζητήσεις, σνομπάροντας την τηλεόραση, προτιμώντας εαυτούς και αλλήλους.

    Οι νέοι κάθε εποχής πιστεύουν στην αυθεντία της λογικής και όχι στη λογική της αυθεντίας. Γι’ αυτό είναι νέοι και θα γεννούν πάντα αυθέντρα λογική και αλήθεια. Ο νέος κάθε εποχής είναι ο ίδιος, επιφανειακά αλλάζει μόνο. Άλλοτε φορά καμπάνες κι έχει φαβορίτες, βάζει σκουλαρίκι, ακούει τζαζ ή heavy metal κ.λπ. Στην ουσία είναι ο ίδιος, ορμητικός, ιδεαλιστής, άπειρος, ρομαντικός, αντιαυταρχικός, επαναστάτης. Αντί λοιπόν να τον παγιδεύσουμε σε λαβύρινθους τυπολατρίας και να τον κουράζουμε με αμφίβολες αυθεντίες και πρότυπα, γιατί να μην του δώσουμε απλώς την ώθηση και να του αφήσουμε ελεύθερο χώρο να δώσει κι αυτός τη συμβολή του; Να τραβήξουν λοιπόν το δρόμο που νιώθουν να τους δείχνει ο ίδιος ο εαυτός τους.

    Τα πρότυπα πάλι που επικρατούν στο χώρο της παιδείας είναι τα πρότυπα των δυνατών που κατέχουν και διακυβερνούν τα αγαθά. Η παιδεία προσπαθεί να μορφώσει πολίτη ικανό να συντηρεί τα καθεστώτα, όπως είπε κι ο αείμνηστος Γληνός. Η αδιάκοπη όμως δυναμική και οι πόθοι εκείνων που διψούν για γνώση οδηγεί ευτυχώς σε νέα δεδομένα ισορροπίας, έξω και σε αντίθεση και με το κράτος, δηλαδή σε νέα πρότυπα.

    Τα νέα πρότυπα πιστεύω κι ελπίζω ότι θα δημιουργηθούν μέσα στο γενικότερο περίγραμμα ιδεών που ανέκαθεν αποτελούσαν πρόπλασμα μιας ουμανιστικής ιδεολογίας και πολιτικής: Η κοινωνική αλληλεγγύη, η πολιτική ως συμπύκνωση κοινωνικών πρακτικών κι όχι ως τέχνη της διαχείρισης, η ιδεολογία της συλλογικότητας αντί των οραμάτων του ατομικισμού, η πίστη σ’ έναν καλύτερο κόσμο, όπου θα πρυτανεύουν οι ανάγκες και οι αξίες χρήσης και όχι οι νόμοι της αγοράς και του ανελέητου ανταγωνισμού.

    Επί του παρόντος οι νέοι συνθλίβονται μέσα στην οικονομική δυσπραγία, στην ανεργία, στην απαιτητική οικογένεια και κοινωνία, που ολοένα απαιτούν, αλλά δεν ακούν και δε νιώθουν. Ας μην εκπλήσσονται λοιπόν, όταν σπέρνοντας προβλήματα θερίζουν θύελλες. Εγώ απλώς ζητώ συγνώμη από τα παιδιά που βρέθηκαν σ’ αυτόν τον άθλια ανταγωνιστικό, αφόρητα ανορθολογικό, θλιβερά υποκριτικό, μολυσμένο κόσμο μας.

    Η ουσία, το πρότυπο της εξέλιξης είναι το πετροβόλημα του τείχους της σιωπής, του βολέματος, της κοινωνικής αλληλοκάλυψης προσωπικών συμφερόντων, της ανυποληψίας, της αυθαιρεσίας, του αυταρχισμού, μαζί με την αμφισβήτηση κάθε αυτοανακηρυγμένης αυθεντίας.

    Είμαστε λοιπόν μια κοινωνία παρακμής στα πρόθυρα της αυτοκαταστροφής της; Όχι βέβαια! Ως μέλος της κοινωνίας, ως δάσκαλος που συναντά και συναναστρέφεται τους νέους μας πιστεύω, με αποδείξεις, ότι έχουμε ένα εξαιρετικό υλικό με τεράστιο απόθεμα δύναμης για δημιουργία, που απλώς η κακή οργάνωση της πολιτείας δεν το ενθαρρύνει να δείξει τον καλό του εαυτό.

    Αυτή όμως η όψη της Ελλάδας δεν προβάλλεται, δεν πουλάει, δεν αναδεικνύεται ως πρότυπο για μίμηση. Στην πραγματικότητα προτιμάμε να κάνουμε σίριαλ ένα έγκλημα. Αφήνονται κατά μέρος και αγνοούνται οι επιτυχίες των παιδιών μας στα γράμματα και την τέχνη. Ο αθλητισμός είναι πάρεργο, αν δεν μπορεί να γεμίσει το γήπεδο. Φαίνεται ότι με μια μαζοχιστική τάση επιζητούμε να βλέπουμε το κακό, ώστε συγκρίνοντας με τη δική μας κατάσταση να καταλήγουμε στο «τι καλά που δεν είμαστε τόσο άσχημα». Είναι όμως αντίθετη η εικόνα της Ελλάδας του μόχθου και της δημιουργίας. Το βλέπεις στην Ευρώπη και στην Αμερική, εκεί όπου οι απόφοιτοί μας διαπρέπουν, πετυχαίνουν τις ανώτερες διακρίσεις, δοξάζουν τη χώρα μας.

    Μια τέτοια επιθετική συσπείρωση θέλει ο τόπος, για να αποκολληθεί από τα μικροπρεπή πρότυπα της καθημερινότητας και να κερδίσει το διεθνές του γόητρο. Οι νέοι οφείλουν να γνωρίζουν τα δικά τους πρότυπα. Λοιπόν, παιδιά, ξεπεράστε μας. Μπορείτε να μας σέβεστε, όσους τουλάχιστον το αξίζουν, αλλά επιτέλους ξεπεράστε μας.

    Ο κ. Νίκος Μαρκάτος ήταν πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (1995)


    Η παρακµή των προτύπων



    Νίκος ∆ήµου

    Τι ισχύει στη σηµερινή µας κοινωνία; Τι πρότυπα µπορούν να ακολουθήσουν τα παιδιά µας; Γιατί, είτε το θέλουµε είτε όχι, τα πρότυπα είναι απαραίτητα. Όταν ξεκινάµε µια πορεία, κάπου θέλουµε να φτάσουµε. Η εξέλιξη χρειάζεται ένα µοντέλο, ένα υπόδειγµα, ένα (αριστοτελικό) «τέλος». Εκτός, βέβαια, αν δεν πρόκειται για κίνηση παρά για σηµειωτόν επί τόπου.

    Στα χρόνια της νιότης µου θαυµάζαµε ανθρώπους. Σήµερα νοµίζω πως αυτό το αίσθηµα είναι άγνωστο. Άλλωστε, κι αν κάποιος µοιάζει άξιος θαυµασµού, οι ρυπαρογραφικές φυλλάδες αναλαµβάνουν να τον αποµυθοποιήσουν αµέσως. Τον σκεπάζουν µε λάσπη από την κορυφή ως τα πόδια – κι άντε µετά να τον θαυµάσεις!

    Θα µου πείτε ότι η παλιά αστική κοινωνία ήταν γεµάτη από πλαστά είδωλα. Πως πολλοί από τους τότε θαυµαζόµενους ήταν απατεώνες, κούφιοι, φαύλοι. Συµφωνώ. Αλλά θα αντιτείνω πως καλύτερα (και) µερικά πλαστά είδωλα –παρά καθόλου είδωλα. Γιατί χωρίς πρότυπα δεν πάµε πουθενά!

    (Το ίδιο σκέφτοµαι τον τελευταίο καιρό για τους αστικούς «καλούς τρόπους». Ξέρω πως ήταν ψεύτικοι, πως βασίζονταν σε µια σύµβαση. Αλλά κουράστηκα πια να µε στριµώχνουν, να µε τσαλαπατάνε, να µε «κόβουνε» στο οδήγηµα. Και αναφωνώ: καλύτερα ψεύτικοι καλοί τρόποι –παρά καθόλου τρόποι!)

    Ναι χωρίς πρότυπα δεν πάµε µπροστά. ∆εν υπάρχει η «τελική αιτία», ο κίνητρο που µας κινεί. ∆εν έχουµε κάτι προς το οποίο να τείνουµε, που να µας οδηγεί. Παραµένουµε στο τέλµα και στο «καλά είµαι εδώ». Ιδανικό µας γίνεται το βόλεµα, η λούφα, η ξάπλα.

    Ποιους ζηλεύει ο σύγχρονος Έλληνας; Σε ποιων τι θέση θα ήθελε να είναι; Ποιους, ενδόµυχα ή φανερά, θαυµάζει; Σίγουρα εποφθαλµιά τον πλούτο –αλλά τα ΕΤΟΙΜΑ λεφτά. Να τα κληρονοµήσει –όχι να τα φτιάξει. (Ο παλιός αυτοδηµιούργητος χαιρόταν τη δηµιουργία –τον πλούτο δεν προλάβαινε να τον ζήσει!) Άλλοι θέλουν αξιώµατα και εξουσία και δόξα, αλλά κι αυτά απ’ έξω, έτοιµα. ∆ι’ απονοµής!

    Γι’ αυτό επιθυµούν το χρήµα, πρότυπο δεν είναι πια ο επιχειρηµατίας, αλλά ο κοµπιναδόρος, ο απατεών που πλουτίζει γρήγορα και άκοπα. Όταν σκέπτονται αξίωµα, πρότυπο είναι ο δηµόσιος υπάλληλος που προάγεται αυτόµατα, χωρίς να διακινδυνεύει. Ή, ακόµα περισσότερο, ο κοµµατικός παράγων, που γίνεται σύµβουλος, γενικός διευθυντής οργανισµού, ακόµα και υπουργός, µε µια απλή σύµβαση.

    Αλλά, βέβαια, ούτε ο κοµπιναδόρος ούτε ο κοµµατόσκυλος µπορούνε να αποτελέσουνε πραγµατικά πρότυπα. ∆εν έχουν τη δύναµη να εµπνεύσουν, να γεµίσουν µια νεανική ψυχή, να εµψυχώσουν. Είναι µοντέλα βολέµατος και όχι ιδανικά. Έτσι, αν εξαιρέσει κανείς µερικούς ποδοσφαιριστές και τραγουδιστές (εφήµερα είδωλα), οι νέοι µας σήµερα ζούνε χωρίς πρότυπα. ∆εν πιστεύουν, δε θαυµάζουν, δεν αξιολογούν. Όλα είναι λίγο πολύ ίδια, αδιάφορα. «’Ντάξει, µωρέ, ‘ντάξει...»

    Σε έναν τέτοιο κόσµο, χωρίς σηµεία αναφοράς, χωρίς σαφείς προσανατολισµούς, έχουν πια µόνον οδηγό τις επιθυµίες, τους φόβους, τα ένστικτά τους. Αντιδρούν παρορµητικά και άτσαλα. Άγονται και φέρονται από τους δηµαγωγούς και καθησυχάζουν και κολακεύουν τη µετριότητα. Οι νέοι µας: τα µεγάλα θύµατα µιας ανεύθυνης πολιτικής και πνευµατικής ηγεσίας, που χρόνια τώρα καλλιεργεί την ιδεολογία του λαϊκισµού και το ευαγγέλιο της µη-προσπάθειας. Που αρνείται κάθε πρότυπο σαν αντιλαϊκό και ελιτιστικό. Και µας βυθίζει, κάθε µέρα περισσότερο, στο τέλµα. (487)

    Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

    14ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ποίησης και Διηγήματος

    το διαβάσαμε στο http://alfa2dos.blogspot.com/

    Λογοτέχνες,  Συγγραφείς και Ποιητές, καιρός να αναλάβετε δράση!


    Η Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών (Π.Ε.Λ.) προκηρύσσει τον 14ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ποίησης και Διηγήματος για το 2012.
    Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές της Γ΄ τάξης Γυμνασίου και όλων των τάξεων των ΓΕ.Λ, ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑ.Σ της χώρας και η συμμετοχή σε αυτόν είναι προαιρετική.
    Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει δύο είδη του λόγου: Ποίημα και Διήγημα, με θέμα ελεύθερο.
    Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι μαθητές με ένα ποίημα ή ένα διήγημα ή και τα δύο. Οι μαθητές που βραβεύτηκαν με Α΄ Βραβείο ποιήματος ή διηγήματος κατά τα έτη 2010 και 2011 δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής.
    Τα ποιήματα δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους τριάντα (30) στίχους και τα διηγήματα τις πέντε (05) σελίδες.
    Κάθε έργο υποβάλλεται σε πέντε (5) δακτυλογραφημένα αντίτυπα, με το ψευδώνυμο του συμμετέχοντα στο πάνω δεξιό μέρος της σελίδας. Το ψευδώνυμο που θα χρησιμοποιήσει ο κάθε μαθητής πρέπει να είναι μονολεκτικό και γραμμένο ελληνικά. Π.χ. Νεφέλη, Δαναός, Αλκαίος, Αγέρι, Δανάη κ.α.
    Το ονοματεπώνυμο του μαθητή, η διεύθυνση κατοικίας του, το τηλέφωνό του καθώς και τα πλήρη στοιχεία του σχολείου του θα πρέπει να βρίσκονται σε κλειστό μικρότερο φάκελο, που εξωτερικά θα έχει μόνο το ψευδώνυμό του και τον τίτλο του έργου του.
    Τα κείμενα πρέπει να αποσταλούν σε φακέλους από τους Διευθυντές των σχολείων ή  απευθείας από τους μαθητές έως την 20η Μαρτίου 2012, στη διεύθυνση: Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών, οδός Γερανίου 41 (2ος όροφος), Τ.Κ. 104 31 Αθήνα (τηλέφωνο: 210- 3302550) με την ένδειξη «Για τον διαγωνισμό ποίησης» ή «Για τον διαγωνισμό διηγήματος». Μέσα στο φάκελο αποστολής θα είναι και ο μικρότερος φάκελος με τα πραγματικά στοιχεία του μαθητή.
    Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλέφωνο 210-6040097.



    Ολόκληρο το σχετικό έγραφο (εδώ)

    Η πρώτη διαδραστική βιτρίνα Οι περαστικοί έξω από αυτό το βιβλιοπωλείο στην Πάτρα ξεφυλλίζουν τα βιβλία της οθόνης


    Δύο παλιοί συμφοιτητές και φίλοι στην Πάτρα, ο Πέτρος Βρέλλης και ο Λεωνίδας Πανόπουλος, βιβλιοπώλης πλέον, βρήκαν ένα αρκετά ελκυστικό και πιο διασκεδαστικό τρόπο για να προσελκύσουν αναγνώστες βιβλίων.

    Με δική τους πρωτοβουλία δημιούργησαν εφαρμογή που επιτρέπει σε κάθε περαστικό να ξεφυλλίσει μια σειρά από «εικονικά» βιβλία και έπειτα να εισέλθει στο κατάστημα και να αγοράσει αυτό που επιθυμεί.
    Χρειάστηκαν περίπου 2,5 μήνες δουλειάς και υπομονής προκειμένου να καταφέρει ο δημιουργός, Πέτρος Βρέλλης να ολοκληρώσει την συγκεκριμένη εφαρμογή. «Το πρώτο κομμάτι της εφαρμογής , η τοποθέτηση δηλαδή των εικονικών βιβλίων μου πήρε περίπου 1,5 μήνα, ενώ το δεύτερο κομμάτι που αφορούσε την προσαρμογή του αισθητήρα κίνησης μου πήρε άλλον ένα μήνα» δηλώνει ο ίδιος. Oλα ξεκίνησαν από ένα απλό πρόγραμμα στον προσωπικό υπολογιστή του δημιουργού και αργότερα, όταν το πρόγραμμα είχε πλέον ολοκληρωθεί, επεκτάθηκαν στη βιτρίνα του βιβλιοπωλείου. Αρχές Δεκέμβρη η νέα πλέον «ελκυστική» βιτρίνα είχε τοποθετηθεί στο κατάστημα και έγινε θέμα συζήτησης στην πόλη της Πάτρας.



    Η εφαρμογή λειτουργεί ως εξής. Στην κεντρική οθόνη έξω από το βιβλιοπωλείο, προβάλλεται μια εικόνα με εξώφυλλα βιβλίων τα οποία κινούνται.Ο χρήστης αφού επιλέξει το βιβλίο που επιθυμεί πατώντας επάνω στο εξώφυλλο το οποίο μεγεθύνεται, αρχίζει το ξεφύλλισμα του.

    «Hθελα να ενισχύσω το μυαλό των ανθρώπων μέσα από αυτήν την κίνηση και να δείξω ότι υπάρχει και εδώ ένα βιβλιοπωλείο» δηλώνει ο ιδιοκτήτης του βιβλιοπωλείου Λεωνίδας Πανόπουλος

    Το όλο εγχείρημα έχει ως στόχο να δώσει απλά μια ιδέα του βιβλίου στον αναγνώστη. Παρόλο που το σύστημα έχει την δυνατότητα απεικόνισης εικόνων υψηλής ευκρίνειας έχει επιλεγεί χαμηλή ανάλυση. Το μόνο κείμενο που ουσιαστικά ο πελάτης μπορεί να δει είναι τα σχόλια του κυρίου Πανόπουλου για το κάθε βιβλίο ξεχωριστά.

    Η εφαρμογή όσο και αν φαίνεται εξειδικευμένη έγινε με πολύ φθηνά και απλά υλικά.«Αυτό που θέλω να τονιστεί είναι πώς μπορεί να δημιουργηθεί με χαμηλό κόστος ένα υπερσύγχρονο προιόν. Για τις λειτουργίες που επιτελεί έχει αρκετά χαμηλό κόστος.Χρειάστηκε μόλις ένας προβολέας των 500 ευρώ και ένας αισθητήρας κίνησης που κόστισε το πολύ 100 ευρώ»

    Ο κ. Πανόπουλος θεωρεί ότι το όλο εγχείρημα αποτελεί μεγάλη επιτυχία καθώς πολλοί είναι αυτοί οποίοι έχουν κατακλύσει για να θαυμάζουν βιβλιοπωλείο .«Έρχονται πάρα πολλοί. Είναι σίγουρα μια επιτυχία και πιστεύω και το λέω πως είναι σίγουρα κάτι το διαφορετικό. Έχουν γίνει παρόμοια και σίγουρα θα γίνουν και στο μέλλον αλλά η δική μας εφαρμογή έχει το κάτι διαφορετικό καθώς σου δίνει την εντύπωση πως πατάς κουμπιά αλλά στην ουσία απλά αγγίζεις την οθόνη και πέφτουν γρήγορα τα εξώφυλλα των βιβλίων. Είναι σαν να διαβάζεις ένα πραγματικό βιβλίο.»

    Προς το παρόν δημιουργός και βιβλιοπώλης, δεν σκέφτονται το επενδυτικό κομμάτι, τουλάχιστον όχι ακόμα, αν και υπάρχει ήδη ενδιαφέρον από πολλές επιχειρήσεις.

    Οι δύο τους ετοιμάζουν να επεκτείνουν τα σχέδια τους με μια νέα εφαρμογή την οποία αναμένεται να την παρουσιάσουν στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Η εφαρμογή αυτή τη φορά θα δεν θα βρίσκεται σε κάποιο μαγαζί αλλά στο πεζοδρόμιο. Σε μια οθόνη, θα προβάλλονται ορισμένα σκόρπια γράμματα και όταν ο αισθητήρας θα αναγνωρίζει την κίνηση οι λέξεις θα μπαίνουν σε μια σειρά και ο περαστικός θα κατακλύζεται από μια σειρά λέξεων.



    Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

    Τι αλλάζει στο λύκειο και στο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ


    Οι μαθητές που πηγαίνουν σήμερα στην Α΄τάξη του Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις στο υπουργείο Παιδείας καθώς δεν θα έχει ιδρυθεί ακόμη ο νέος εξεταστικός φορέας, αλλά με τα νέα δεδομένα (ενδοσχολικά για απολυτήριο, σε 3 έως 5 μαθήματα για εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ). Αυτοί που φοιτούν σήμερα σε Β΄και Γ΄Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις με το εξεταστικό σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων που ισχύει σήμερα.


    ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 01 Φεβρουαρίου 2012
    TA NEA, 01/02/2012 17:03

    Την πρότασή του για τα προγράμματα σπουδών στο λύκειο και το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας στην διακομματική επιτροπή για το νέο λύκειο και το τεχνολογικό λύκειο. Για την νέα πρόταση αναζητείται «συναίνεση» με τη Νέα Δημοκρατία και τον ΛΑΟΣ. Διαβάστε αναλυτικά την πρόταση.


    Η νέα πρόταση επιστημονικής ομάδας του υπουργείου Παιδείας υπό τον γενικό γραμματέα του Β. Kουλαϊδή, κινείται περισσότερο στην κατεύθυνση του πορίσματος του εθνικού διαλόγου που είχε γίνει πριν από τρία χρόνια με υπεύθυνο τον καθηγητή Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Γ. Μπαμπινιώτη.

    Εγκαταλείπεται έτσι η λογική των κατευθύνσεων στο Λύκειο, «μπαίνουν» μαθήματα επιλογής, αποφορτίζεται η εξεταστική διαδικασία και ιδρύεται ανεξάρτητος Οργανισμός εξετάσεων εκτός υπουργείου Παιδείας που θα διενεργεί και θα αξιολογεί την εξεταστική διαδικασία σε τακτά χρονικά διαστήματα.

    Πατήστε εδώ για να διαβάσετε την πρόταση του υπουργείου Παιδείας

    Μάλιστα, για τη συγκρότηση του Οργανισμού αυτού, η υπουργός Παιδείας κυρία Άννα Διαμαντοπούλου είχε συνεργασία με τον επικεφαλής της Task Force Χόρστ Ραιχενμπαχ.

    «Ανάγκη μεταρρύθμισης σε όλα τα επίπεδα...»

    «Ελλάδα αυτή τη στιγμή δεν σημαίνει μόνο PSI και προβλήματα στην οικονομία», δήλωσε σχετικά σήμερα η κυρία Διαμαντοπούλου.

    «Στην Παιδεία υπάρχει ανάγκη μεταρρύθμισης σε όλα τα επίπεδα και κάθε μέρα που χάνεται, την ''πληρώνουμε'' με χρόνια. Στο υπουργείο Παιδείας έγινε σήμερα, από μία Επιτροπή εξαιρετικών επιστημόνων, η παρουσίαση του προγράμματος σπουδών στο Λύκειο και του συστήματος πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Θα ήθελα να υπογραμμίσω το καλό κλίμα συνεργασίας και ανταλλαγής προτάσεων ανάμεσα στα κόμματα και στα μέλη της Διακομματικής Επιτροπής για την Παιδεία. Είναι κατανοητό σε όλους μας, πλέον, ότι στην Παιδεία απόλυτη προϋπόθεση είναι η εθνική συνεννόηση», κατέληξε.

    Πάντως, μέχρι στιγμής τα άλλα δυο κόμματα της κυβέρνησης (ΝΔ και ΛΑΟΣ) δεν έχουν εκφραστεί επί του περιεχομένου του νέου νομοσχεδίου, το οποίο και η κυρία Διαμαντοπούλου επιθυμεί να καταθέσει σύντομα για ψήφιση στη Βουλή.

    Τι περιλαμβάνει η νέα πρόταση

    Σύμφωνα με την νέα πρόταση, οι μαθητές που σήμερα φοιτούν στην γ ' τάξη του γυμνασίου θα αντιμετωπίσουν όταν δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις (δηλαδή μετά από 3 χρόνια) ένα τελείως διαφορετικό τοπίο:

    - Οι εξετάσεις θα γίνονται σε δυο «ομάδες». Μια ομάδα θα εξετάζεται ενδοσχολικά για τους μαθητές που θέλουν απλά να πάρουν το απολυτήριο τους. Και μια δεύτερη ομάδα θα ακολουθεί άλλη εξεταστική διαδικασία, με 3 έως 5 μαθήματα βαρύτητας για την εισαγωγή στα τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας.

    - Τα θέματα της πρώτης ομάδας, για το απολυτήριο, θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές πανελλαδικά. Οι μαθητές θα δίνουν όλα τα μαθήματα που διδάσκονται. Με βάση το νέο πρόγραμμα σπουδών οι μαθητές κάνουν επιλογές μαθημάτων και διδάσκονται 8 μαθήματα στην Γ' Λυκείου, άρα θα δίνουν εξετάσεις σε 8 μαθήματα. Αν οι μαθητές δεν θέλουν να εισαχθούν στην Ανώτατη Εκπαίδευση δεν θα παίρνουν μέρος στην εξέταση της δεύτερης ομάδας θεμάτων.

    - Οι εξετάσεις για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ θα μπορούν να δίνονται περισσότερες από μια φορά ετησίως. Δηλαδή οι υποψήφιοι θα προσφεύγουν στον νέο Οργανισμό που θα συγκροτηθεί για την διεξαγωγή των εξετάσεων και θα εξετάζονται 2 ή και 3 φορές το χρόνο προκειμένου να πετύχουν την βαθμολογία που απαιτείται.

    - Μαθήματα και βαθμό βαρύτητας θα καθορίζουν τα τμήματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, τα οποία για πρώτη φορά εμπλέκονται στην διαδικασία επιλογής των φοιτητών τους (κάτι που επί σειρά ετών διεκδικούσαν οι διοικήσεις τους).

    - Μελετάται η μορφή των εξετάσεων που πιθανότατα θα είναι σε μορφή «πολλαπλών ερωτήσεων» από τράπεζα θεμάτων.

    - Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας θα συνυπολογίζεται ο βαθμός κάθε υποψηφίου από την απόδοση του και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Ωστόσο το ποσοστό αυτό στην συμμετοχή της τελικής βαθμολογίας του δεν θα είναι μεγάλο.

    - Για τμήματα που έχουν χαμηλή ζήτηση σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ προτείνεται εισαγωγή στα προγράμματα τους χωρίς εξετάσεις.

    Οι μαθητές που πηγαίνουν σήμερα στην Α΄τάξη του Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις στο υπουργείο Παιδείας καθώς δεν θα έχει ιδρυθεί ακόμη ο νέος εξεταστικός φορέας, αλλά με τα νέα δεδομένα (ενδοσχολικά για απολυτήριο, σε 3 έως 5 μαθήματα για εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ). Αυτοί που φοιτούν σήμερα σε Β΄και Γ΄Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις με το εξεταστικό σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων που ισχύει σήμερα.