Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011

Η κρίση στρέφει τους Έλληνες στην επικοινωνία μέσω Ίντερνετ



Αφήνουν τα κινητά και στρέφονται στα social media οι καταναλωτές

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ iandritsopoulos@dolnet.gr

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011
Τελευταία ενημέρωση: 24/11/2011 19:14


Δωρεάν ή φθηνότερους τρόπους επικοινωνίας αναζητούν οι Έλληνες, επιχειρώντας να περικόψουν τα έξοδά τους εν μέσω της εντεινόμενης ύφεσης. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι καταναλωτές επιλέγουν ολοένα συχνότερα να επικοινωνούν μέσω υπηρεσιών διαδικτυακής τηλεφωνίας όπως το Skype ή κοινωνικών δικτύων όπως το facebook, ελαττώνοντας τη χρήση του σταθερού ή κινητού τηλεφώνου.

Αλκίνοος Ιωαννίδης: Θα 'μαι κοντά σου όταν με θες


Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011

Generation Zero: Το ερώτημα είναι απλό, αλλά και επιτακτικό: ποιοι την έχουν χειρότερα; Εκπρόσωποι κάθε γενιάς απαντούν.


  ΒΗΜagazino 20 Νοεμβρίου 2011. 

Μαριλένα Αστραπέλλου



Γενιά των 20.

Ελιζαμπέττα Ηλία-Γεωργιάδου, σεναριογράφος: «Ο θάνατος του ατοµικισµού»

«Θα είμαι αισιόδοξη, γιατί πιστεύω ότι κάθε αλλαγή που συντελείται, όσο τρομακτική και αν δείχνει, μπορεί να έχει και κάποιες φωτεινές αποχρώσεις. Η δική μου γενιά θα επηρεαστεί περισσότερο από την οικονομική κρίση, θα πάρει όμως και τον χρόνο της και θα την ξεπεράσει. Θα βιώσει και τις κοινωνικές αλλαγές που κάθε κρίση κουβαλάει μαζί της. Πιστεύω ότι θα οδηγηθούμε, είτε το θέλουμε είτε όχι, σε άλλες μορφές ανθρώπινων σχέσεων και οικονομίας. Θα είναι σίγουρα πιο εύκολο να αποδεχτούμε την ανταλλακτική οικονομία. Από τη στιγμή που δεν θα υπάρχουν λεφτά, θα ανταλλάσσουμε υπηρεσίες και προϊόντα. Κάπως έτσι θα διαπιστώσουμε ότι το αίσθημα του ατομικισμού, που τόσο καιρό καλλιεργούσαμε μέσα μας, δεν μπορεί να υφίσταται πλέον. Ολες οι γενιές ανεξαιρέτως βιώνουν τώρα τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. Η δική μου γενιά θα έχει σίγουρα λιγότερα χρήματα, θέλω όμως να πιστεύω ότι θα είναι πιο πλούσια σε επίπεδο ανθρώπινων σχέσεων».

e- mail σε φίλο με σκοπό να τον πείσουμε να μάθει Ελληνικά




Γεια σου Τζον.

Είμαι πολύ χαρούμενη, καθώς έλαβα το μήνυμά σου και έμαθα νέα σου. Σου στέλνω κι εγώ κι εγώ αυτό το e-mail, με αφορμή αυτό που μου ανέφερες, σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών στο σχολείο σου, για το ποια «μικρή» ευρωπαϊκή γλώσσα πρέπει να επιλέξεις.

Μιας και με γνωρίζεις τόσο καιρό και επικοινωνούμε συχνά μεταξύ μας, έχεις μάθει τις δίκες μου κι εγώ τις δικές σου συνήθειες. Θα σου πρότεινα λοιπόν να διάλεγες τα Ελληνικά, για πρώτη μη διαδεδομένη ευρωπαϊκή γλώσσα. Θα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η εκμάθησή της.

Συγκεκριμένα υπάρχουν αρκετοί λόγοι που θα σε ωφελήσουν αν μάθεις ελληνικά. Καταρχάς, θα γνωρίσεις μια πολύ όμορφη χώρα, με όλα τα ξεχωριστά μέρη της, όπως η Λευκάδα με τις ωραίες παραλίες της, όπου μπορείς να απολαύσεις το καλοκαίρι σου, αλλά και το Πήλιο, που έχει πολλά γραφικά μέρη για διάφορες δραστηριότητες. Ακόμη, μαθαίνοντας Ελληνικά, θα μπορέσεις να έρθεις σε επαφή με ένα λαό που συνδυάζει την παράδοση με τις σύγχρονες ευρωπαϊκές και παγκόσμιες εξελίξεις. Θα δεις ότι οι Έλληνες, δε συνηθίζουν μόνο στα παραδοσιακά στοιχεία αλλά και στα νέα, τα πρωτοποριακά. Επίσης, θα κατανοήσεις πώς έφτασε η χώρα σε οικονομική και κοινωνική κρίση, ένα θέμα παγκόσμιου ενδιαφέροντος. Πόσο δύσκολη έγινε η καθημερινότητα στην εργασία και πόσο μεγάλη είναι η ανθρώπινη αντίδραση, κάτι το οποίο αποτελεί σήμερα το επίκεντρο της επικαιρότητας.


Επιπλέον, θα γνωρίσεις τη νεότερη και σύγχρονη πνευματική παραγωγή: τα γράμματα -την ελληνική ποίηση του 20ου αιώνα που είναι μια από τις πιο σημαντικές στην Ευρώπη και παγκοσμίως. Πολλά λογοτεχνικά έργα αφορούν την πορεία σπουδαίων προσώπων που ταξίδεψαν μέχρι και το εξωτερικό. Σπουδαίες είναι και οι τέχνες: πρώτα πρώτα η μουσική με το λαϊκό, το ρεμπέτικο και το έντεχνο τραγούδι που έχουν ξεχωριστή και πλούσια διαδρομή στην πολιτιστική ιστορία της Ελλάδας τον 20ο αιώνα. Στη συνέχεια οι χοροί: το ζεϊμπέκικο, ο πεντοζάλης, τα νησιώτικα, ο καλαματιανός, το τσάμικο κ.ά.

Πιστεύω, επίσης, ότι, μαθαίνοντας την ελληνική γλώσσα, θα μπορέσεις να αντιληφθείς τι οφείλει ο Δυτικός πολιτισμός στον αρχαιοελληνικό και το νεοελληνικό πολιτισμό. Απ΄ τα αρχαία χρόνια μέχρι και σήμερα, οι Έλληνες είτε άμεσα είτε έμμεσα βοήθησαν στην ανάπτυξη και άλλων πολιτισμών.
Ποιος ξέρει, ίσως αν έρθεις στην Ελλάδα, να σου αρέσει και να επιλέξεις να μείνεις μόνιμα. Η εκμάθηση της γλώσσας από κίνητρο να έρθεις στην Ελλάδα θα γίνει «όπλο» να εγκατασταθείς και αν ενταχθείς δημιουργικά στη συναρπαστική και προκλητική Ελλάδα της generation 592 euros.
Ελπίζω να σε βοήθησα αρκετά και να διαλέξεις να διδαχθείς και να μάθεις Ελληνικά. Εγώ πάντως σε προσκαλώ στην Ελλάδα σπίτι το καλοκαίρι. Φυσικά θα σε φιλοξενήσω και θα μπορέσεις να κάνεις πρακτική εξάσκηση στα Ελληνικά που θα ατ κατέχεις αρκετά. Περιμένω το e-mail σου.
                                                                                  
  Σε φιλώ, Αγνή


Το e-mail έστειλε η Αγνή Λάμπρου (18 Nοέμβρη 2011)


Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011

Τα φύλα στη λογοτεχνία: Πρόχειρο Διαγώνισμα στη Νεοελληνική Λογοτεχνία Α' Λυκείου


4Ο Γενικό Λύκειο Χαλκίδας                   Σχολ. έτος 2011-2012
Νεοελληνική Λογοτεχνία Α’ Λυκείου
Γραπτή δοκιμασία  Α’ Τετραμήνου
(Με βάση την εγκύκλιο 124679/Γ2//01-11-2011 του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων)

Ι. Κείμενο
Το παρακάτω κείμενο είναι
 απόσπασμα από το μυθιστόρημα του Γιάννη Πάνου 
από το στόμα της παλιάς Remigton[1] εκδόσεις ύψιλον/βιβλία Αθήνα 21983

Μιλάει ο Δημήτριος,  βασικός ήρωας της ιστορίας
Γνωριστήκαμε το 1930 κι από τότε πέρασαν έντεκα χρόνια. Τα τέσσερα πρώτα χρόνια και περισσότερο τα δύο τελευταία απ’ αυτά, νιώθαμε πολύ ο ένας τον άλλο. Συναντιόμαστε συνέχεια, πότε κρυφά πότε φανερά. Ήταν η πρώτη μου πραγματική αγάπη. Αυτό που συνέβαινε ήταν και για τους δυο μας κάτι πολύ δυνατό. Παρόλο που ήμουν πολλές φορές απλοϊκός και αδέξιος σα χωριατόπουλο, η φιλία που της έδειχνα, η αγάπη μου, μα και η κουβέντα μου και γενικά ο τρόπος ζωής μου την τραβούσε κοντά μου. Με καμάρωνε όπως έλεγε, έτσι που με έβλεπε δυνατό, και φοβόταν μήπως στο πλάι μου δεν φανεί ταιριαστή και αντάξια. Της έδινα τότε θάρρος και πλάθαμε όνειρα.
Ένα χρόνο πριν αρραβωνιαστούμε με παρουσίασε στην άρρωστη μητέρα της, που της έκανα πολύ καλή εντύπωση, και στους συγγενείς της. Ένας θείος της όμως, με κανένα τρόπο δεν θέλει ν’ αρραβωνιαστεί η Ελένη μαζί μου, μην τυχόν και σταματήσει να στέλνει από το Κάιρο[2] λεφτά στη μητέρα της, ενώ ένας άλλος της προξενεύει κάποιο νεοφερμένο Αμερικάνο με λεφτά. Οι δύο αυτοί συγγενείς της επηρεάζουν ή μάλλον καθορίζουν εντελώς τη ζωή της Ελένης μα και ολόκληρης της οικογένειας εμφανιζόμενοι σαν προστάτες και σύμβουλοι της άρρωστης μητέρας. Η επαφή αυτή με τους συγγενείς της, μα και κάτι υπονοούμενα στα γράμματά της όσο ακόμη βρισκόμουν στο χωριό, δημιούργησαν μια άσχημη κατάσταση και ένα κλίμα ψυχρότητας μεταξύ μας. Ανέβηκα στη Λυκόβρυση[3] να τη βρω, με την ελπίδα ότι θα διορθώσω τα πράγματα. Τότε ήταν που η Ελένη κάτω από την πίεση των δικών της, κλαίγοντας και ζαλισμένη, μου ανακοινώνει πως το αίσθημά μας ήταν μια αποτυχία. Οι προσπάθειες να την κάνω ν΄ αλλάξει γνώμη δεν έφεραν αποτελέσματα κι αναγκάστηκα να φύγω πικραμένος μα παλικαρίσια.
ΙΙ. Θέματα - Ερωτήσεις

Απαντάτε σε δύο (2) από τις τρεις (3) ερωτήσεις

·         Ερώτηση κατηγορίας (1α)
«Γνωριστήκαμε το 1930 κι από τότε πέρασαν έντεκα χρόνια. Τα τέσσερα πρώτα χρόνια και περισσότερο τα δύο τελευταία απ’ αυτά, νιώθαμε πολύ ο ένας τον άλλο. Συναντιόμαστε συνέχεια, πότε κρυφά πότε φανερά. Ήταν η πρώτη μου πραγματική αγάπη. Αυτό που συνέβαινε ήταν και για τους δυο μας κάτι πολύ δυνατό. Παρόλο που ήμουν πολλές φορές απλοϊκός και αδέξιος σα χωριατόπουλο, η φιλία που της έδειχνα, η αγάπη μου, μα και η κουβέντα μου και γενικά ο τρόπος ζωής μου την τραβούσε κοντά μου. Με καμάρωνε όπως έλεγε, έτσι που με έβλεπε δυνατό, και φοβόταν μήπως στο πλάι μου δεν φανεί ταιριαστή και αντάξια. Της έδινα τότε θάρρος και πλάθαμε όνειρα.
Ένα χρόνο πριν αρραβωνιαστούμε με παρουσίασε στην άρρωστη μητέρα της, που της έκανα πολύ καλή εντύπωση, και στους συγγενείς της.»

Οι κεντρικοί λογοτεχνικοί χαρακτήρες του αποσπάσματος είναι ο Δημήτρης και η Ελένη, και οι δύο είναι δάσκαλοι.
(1α) 1. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της σχέσης τους;
(1α) 2. Πώς συμπεριφέρεται και τι προσδοκά ο καθένας; (Να τεκμηριώστε με αναφορές στο κείμενο)
                                                                           Μονάδες   25
(1α) 3. Σε σχέση με την εποχή (δεκαετία 1930) η σχέση αυτή συμφωνεί με τα τότε δεδομένα;
                                                                          Μονάδες   25

·         Ερώτηση κατηγορίας (1β)
«Ένα χρόνο πριν αρραβωνιαστούμε με παρουσίασε στην άρρωστη μητέρα της, που της έκανα πολύ καλή εντύπωση, και στους συγγενείς της.» (…) «Η επαφή αυτή με τους συγγενείς της, μα και κάτι υπονοούμενα στα γράμματά της όσο ακόμη βρισκόμουν στο χωριό, δημιούργησαν μια άσχημη κατάσταση και ένα κλίμα ψυχρότητας μεταξύ μας.»

·         (1β) 1.  Να κρίνετε την στάση της μητέρας της Ελένης και
         Μονάδες 5
  2. την παρέμβαση των συγγενών της Ελένης στο ζήτημα του γάμου της με το Δημήτρη.
                                                                      Μονάδες 10

(1β) 2. 1. Τι δείχνει για την εποχή (δεκαετία 1930), για την παραδοσιακή κοινωνία της εποχής;
                                                                           Μονάδες   10

 (1β) 3. Να συσχετίσετε το ζήτημα με τη σύγχρονη εποχή.
    Τι συμβαίνει σήμερα όταν δύο νέοι ανακοινώνουν ότι έχουν σχέση και σκοπεύουν να παντρευτούν; Μπορείτε να αναφέρετε δύο ή τρεις εναλλακτικές εκδοχές!
                                                                             Μονάδες 25



·         Ερώτηση κατηγορίας (2α)


«Ανέβηκα στη Λυκόβρυση να τη βρω, με την ελπίδα ότι θα διορθώσω τα πράγματα. Τότε ήταν που η Ελένη κάτω από την πίεση των δικών της, κλαίγοντας και ζαλισμένη, μου ανακοινώνει πως το αίσθημά μας ήταν μια αποτυχία. Οι προσπάθειες να την κάνω ν΄ αλλάξει γνώμη δεν έφεραν αποτελέσματα κι αναγκάστηκα να φύγω πικραμένος μα παλικαρίσια.»
Να δραματοποιήσετε την παραπάνω σκηνή [Διάλογος: 30 στίχοι (ατάκες)]

Μονάδες  50

             
Καλή επιτυχία

                                                            Χαλκίδα       21   Νοέμβρη   2011


[1] Φημισμένη μάρκα γραφομηχανής
[2] Ο Δημήτρης και η Ελένη εργάζονταν για κάποιο διάστημα σε ελληνικά σχολεία του Καϊρου
[3]  Λυκόβρυση, το χωριό καταγωγής της Ελένης σε νησί του Αιγαίου

Νέα Ελληνική Λογοτεχνία της Α‘ τάξης Γενικού Λυκείου: Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησής της για το σχολικό έτος 2011-12 - Υπόδειγμα Διαγωνίσματος


4ο Γενικό Λύκειο Χαλκίδας Σχολ. έτος 2011-2012
Νεοελληνική Λογοτεχνία Α’ Λυκείου
Γραπτή δοκιμασία Α’ Τετραμήνου
(Υπόδειγμα με βάση την εγκύκλιο 124679/Γ2//01-11-2011 του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων)
• Κείμενο:
Το 2ο Κεφάλαιο του έργου Η Τιμή και το Χρήμα του Κ. Θεοτόκη (δεν έχει διδαχθεί – θα δοθεί στο Α2 αύριο 14-11-2011)
Απαντάμε σε όλες τις ερωτήσεις

 Ερώτηση κατηγορίας (1α)
Η υπουργική εγκύκλιος αναφέρει:
Οι μαθητές καλούνται:
Σε περίπτωση που το δοσμένο κείμενο είναι αφηγηματικό ή θεατρικό:
(1α) Να διακρίνουν και να περιγράψουν τον κεντρικό λογοτεχνικό χαρακτήρα κάνοντας τις αντίστοιχες παραπομπές στο κείμενο σε σχέση με τον κοινωνικό του ρόλο ως άνδρα ή γυναίκας, τα στερεότυπα που τον περιβάλλουν, τις σχέσεις των φύλων. Να αιτιολογήσουν τα παραπάνω, παραπέμποντας στο ιστορικό, κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο εγγράφεται το κείμενο.
Το δοσμένο κείμενο: 2ο Κεφάλαιο του λογοτεχνικού έργου Η Τιμή και το Χρήμα του Κ. Θεοτόκη είναι αφηγηματικό.
  • Ερώτηση κατηγορίας (1α)
  • Ποιος ή ποιοι είναι οι κεντρικοί λογοτεχνικοί χαρακτήρες του κεφαλαίου. Να κάνετε τις αντίστοιχες παραπομπές στο κείμενο σε σχέση με τον κοινωνικό του ρόλο ως άνδρα ή γυναίκας, τα στερεότυπα που τον περιβάλλουν, τις σχέσεις των φύλων. Να αιτιολογήσετε τα παραπάνω, παραπέμποντας στο ιστορικό, κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο εγγράφεται το κείμενο.
Μονάδες 25
Ερώτηση κατηγορίας (1β)
Η υπουργική εγκύκλιος αναφέρει:
Οι μαθητές καλούνται:
Σε περίπτωση που το δοσμένο κείμενο είναι αφηγηματικό ή θεατρικό:
(1β) Να εκφέρουν άποψη για το θέμα του κειμένου, συνδέοντάς το με την καθημερινή τους εμπειρία.

  • Ερώτηση κατηγορίας (1β)
  • Το βασικό θέμα (βασική σκηνή) του κεφαλαίου είναι οι διαπραγματεύσεις για τη ζάχαρη μεταξύ της σιορα Επιστήμης και του Αντρέα.
Ένα δεύτερο θέμα (παρουσιάζεται με μια επιμέρους σκηνή) το οποίο εντάσσεται (εγκιβωτίζεται) στα πλαίσια της βασικής σκηνής είναι το ξύπνημα του ερωτικού ενδιαφέροντος Αντρέα για τη Ρήνη και αντίστοιχα της Ρήνης για τον Αντρέα.
Στη σύγχρονη εποχή θα μπορούσε να συμβεί κάτι ανάλογο με την επιμέρους αυτή σκηνή;
Να εξετάσετε μια αστική και μια αγροτική κοινωνία.
Μονάδες 25
Ερώτηση κατηγορίας (2α)
Η υπουργική εγκύκλιος αναφέρει:
Οι μαθητές καλούνται:
(2α) Να αλλάξουν τον αφηγητή της ιστορίας προκειμένου να δοθεί έμφαση στη σημασία της «φωνής» (φωνή ενηλίκου, άνδρα, γυναίκας, νέου, νέας).
  • Ερώτηση κατηγορίας (2α)
  • Να αφηγηθείτε το απόσπασμα
«Καλησπέρα, σιορα Επιστήμη» της είπε μπαίνοντας μέσα. (σ.17) (…)
«Θα σου προσφέρω και μίαν άλλη κουβέντα.» (σ.18)
Από την οπτική γωνία του Αντρέα: Αφηγητής γίνεται ο Αντρέας.
Μονάδες 25
Ερώτηση κατηγορίας (2β)
Η υπουργική εγκύκλιος αναφέρει:
Οι μαθητές καλούνται:

  •  Να συγγράψουν ένα μικρό κείμενο ως «διαφήμιση» ή βιβλιοπαρουσίαση ή κριτική για το κείμενο που θα δοθεί ή να τοποθετηθούν (αν συμφωνούν ή διαφωνούν και γιατί) απέναντι σε κριτική που θα δοθεί.
ή εναλλακτικά
  • (2β) Να ταυτιστούν με κάποιον ήρωα του κειμένου και να γράψουν σελίδες του ημερολογίου του ή επιστολών του.

  • Ερώτηση κατηγορίας (2β)
  • Η Ρήνη το ίδιο βράδυ γράφει στο ημερολόγιό της (100-120 λέξεις)
Μονάδες 25

Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησης της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας της Α‘ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2011-12

(Εγκύκλιος 124679/Γ2//01-11-2011 του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων)
ΙΙΙ. ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Δίνονται στους μαθητές δύο θέματα. Το κάθε θέμα περιλαμβάνει ένα ή (αν πρόκειται για ποιήματα) περισσότερα άγνωστα λογοτεχνικά κείμενα, ομοειδή ή ομόθεμα με τις διδακτικές ενότητες που διδάχτηκαν (Τα φύλα στη λογοτεχνία, Παράδοση και μοντερνισμός στη νεοελληνική ποίηση, Θέατρο). Οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν το ένα από τα δύο θέματα. Ακριβώς επειδή είναι άγνωστα, είναι σημαντικό να έχουν δυνατότητα επιλογής. Οι «ερωτήσεις» που τα συνοδεύουν είναι παρόμοιες με αυτές που δούλεψαν μέσα στην τάξη και ελέγχουν το βαθμό κατάκτησης των δεξιοτήτων και των γνώσεων που αναφέρονται στη στήλη 5 του Προγράμματος Σπουδών.
Οι μαθητές καλούνται:
Σε περίπτωση που το δοσμένο κείμενο είναι αφηγηματικό ή θεατρικό:
(1α) Να διακρίνουν και να περιγράψουν τον κεντρικό λογοτεχνικό χαρακτήρα κάνοντας τις αντίστοιχες παραπομπές στο κείμενο σε σχέση με τον κοινωνικό του ρόλο ως άνδρα ή γυναίκας, τα στερεότυπα που τον περιβάλλουν, τις σχέσεις των φύλων. Να αιτιολογήσουν τα παραπάνω, παραπέμποντας στο ιστορικό, κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο εγγράφεται το κείμενο.
(1β) Να εκφέρουν άποψη για το θέμα του κειμένου, συνδέοντάς το με την καθημερινή τους εμπειρία
ή εναλλακτικά
(1β) Να διατυπώσουν το κεντρικό διακύβευμα-σύγκρουση σε ένα θεατρικό έργο.

Οι ερωτήσεις αυτές βαθμολογούνται με 1α (25) + 1β (25) = 50 μονάδες

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2011



Ο Στέφανος Καπίνο δεν έχει γίνει μόνο θέμα στα ελληνικά ΜΜΕ, αλλά και στα βρετανικά. Η αγγλική εφημερίδα Independent έγραψε για τον... «Επόμενο τερματοφύλακα ήρωα της Ελλάδας»!


Ο 17χρονος τερματοφύλακας του Παναθηναϊκού... πέρασε τα ελληνικά σύνορα με την εμφάνισή του στο αιώνιο ντέρμπι του «Καραϊσκάκης» και η φήμη του έφτασε μέχρι και την Αγγλία. Η Independent έγραψε ένα άρθρο με τίτλο: «Ο επόμενος τερματοφύλακας ήρωας της Ελλάδας: Στέφανος Καπίνο»!




Στο κείμενο αναφέρεται η πορεία του Καπίνο μέχρι στιγμής στα ελληνικά γήπεδα, αλλά και η παρουσία του στο ντέρμπι: «Ήρεμος, συγκροτημένος και συνεπείς. Τρία ποιοτικά χαρακτηριστικά που δεν υπήρχαν σε Έλληνα τερματοφύλακα τα τελευταία 20 χρόνια. Θα μπορούσε να είναι μια αλλαγή και να αναδείξει έναν 17χρονο τερματοφύλακα του Παναθηναϊκού, τον Στέφανο Καπίνο. Παρά το νεαρό της ηλικίας του ο Καπίνο είναι ήδη διεθνής, όντας ο νεότερος παίκτης που έπαιξε ποτέ για την Ελλάδα. Ο Καπίνο ξεκίνησε την καριέρα του από την ερασιτεχνική ομάδα Αετός πριν πάει στον Παναθηναϊκό το 2007 και να γίνει τερματοφύλακας της ομάδας Εφήβων και Νέων του συλλόγου», έγραψε ο Κρις Γουίτλι, ο οποίος υπογράφει το άρθρο.

«Να ακολουθήσει τα χνάρια του Νικοπολίδη»

Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στο... μέλλον, με τους Άγγλους να τονίζουν πως ο Στέφανος Καπίνο μπορεί να γίνει ένας από τους καλύτερους τερματοφύλακες στην Ευρώπη και ελπίζει να ακολουθήσει τον Αντώνη Νικοπολίδη παίρνοντας φανέλα βασικού στην Εθνική Ελλάδος: «Με ύψος 1,98 ο Καπίνο είναι πολύ δυνατός στον αέρα και στη μεγάλη του περιοχή. Οι τοποθετήσεις του είναι εξαιρετικές και όσοι τον πιστεύουν θεωρούν ότι μπορεί να γίνει ένας από τους καλύτερους τερματοφύλακες της Ευρώπης. Ο Καπίνο είναι το νέο ταλέντο των τερματοφυλάκων στην Ελλάδα, με αρκετές ευρωπαϊκές ομάδες να τον παρακολουθούν. Ελπίζει πως θα καταφέρει να ακολουθήσει τα χνάρια του πρωταθλητή Ευρώπης 2004 Αντώνη Νικοπολίδη, και να εξασφαλίσει τη φανέλα με το νο1 στην Εθνική ομάδα της χώρας του», αναφέρει η Independent!

Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2011

Ο προσκυνητής


φοβερό το κομμάτι..







3 Doors Down Here without you.!

Να η καλύτερη ομάδα!

Μπορεί να μη μάθαμε σήμερα ποιος θα πάρει το πρωτάθλημα - θα ήταν πολύ μεγάλο φαβορί ο ΠΑΟ με νίκη. Μπορεί να μη μάθαμε τον πρωταθλητή του α΄ γύρου - νομίζω θα ήταν ο Ολυμπιακός, βάσει και προγράμματος, εάν κέρδιζε. Μάθαμε όμως ποια είναι η καλύτερη ομάδα. Ή μάλλον επιβεβαιώσαμε ποια είναι η καλύτερη ομάδα.Γιατί αν μη τι άλλο ο Ολυμπιακός απέδειξε ότι έχει καλύτερη ομάδα από τον Παναθηναϊκό. Και φέτος, που πράγματι ο Παναθηναϊκός είναι πολύ πιο δυνατός και καλός από πέρσι. Όμως μέσα στο γήπεδο φάνηκε η διαφορά τους. Παρότι ο Παναθηναϊκός προηγήθηκε στο σκορ, κάτι που θεωρητικά έπρεπε να τον ευνοήσει να ξεδιπλώσει περισσότερο μέσα στον αγωνιστικό χώρο τις αρετές του.Θα μου πείτε, μα έπαιζε γηπεδούχος ο Ολυμπιακός. Συγγνώμη, σε κάποιο γήπεδο έπρεπε να γινόταν το ματς! Σε ουδέτερο θα το κάναμε; Στον β' γύρο θα έχουμε τη ρεβάνς στο ΟΑΚΑ. Σε αυτό το παιχνίδι φάνηκε, όμως, ποιος είναι ο καλύτερος. Και δεν ήταν στις λεπτομέρειες καλύτερος ο Ολυμπιακός, ώστε να πεις ότι λόγω έδρας εμφανίστηκε ανώτερος.Ήταν σαφώς καλύτερος ο Ολυμπιακός, μολονότι μάλιστα δεν έπαιξε ούτε νομίζω πλησίασε το 90 με 100% του. Ήταν πιο ομάδα, είχε πολύ περισσότερες ευκαιρίες και… αναρίθμητα περισσότερες τελικές προσπάθειες, είτε γενικά (22-6) είτε ειδικά προς την εστία (13-3). Τα νούμερα παραπέμπουν σε αγώνα όχι ντέρμπι, αλλά με μικρομεσαία ομάδα. Με κόρνερ 11-4, με κατοχή 57-43, με πάσες 250-167.Ίσα ίσα, όμως, αυτό δίνει και μεγαλύτερη διάσταση στην επιτυχία του Παναθηναϊκού, ο οποίος κράτησε το αήττητο και παρέμεινε πρώτος αποδεικνύοντας ότι φέτος θα είναι σκληρό καρύδι.

Orianthi - Highly Strung ft. Steve Vai

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011

Προφίλ σε ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης από το νηπιαγωγείο (01/10/2011)



Ένα έως δύο στα 10 παιδιά σε ποσοστό 14% των νηπιαγωγείων της χώρας μας έχει ήδη προφίλ σε κάποιον ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό ανέδειξε κλειστή έρευνα μέσω διαδικτυακού ερωτηματολογίου που πραγματοποίησε η Δράση Ενημέρωσης Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου την περίοδο 10/5/2011 έως 25/9/2011 με αποδέκτες τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, με την πολύτιμη συμβολή και συνεργασία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Στην έρευνα ανταποκρίθηκαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα.

Τα κυριότερα αποτελέσματα της έρευνας σε σχέση με τη χρήση διαδραστικών τεχνολογιών από τους μαθητές είναι τα εξής:

Νηπιαγωγείο:
Στην πλειοψηφία των νηπιαγωγείων (76%) τουλάχιστον 1 στα 10 νήπια χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο εκτός σχολείου. Σε 1 από τα 4 νηπιαγωγεία, 3 στα 10 νήπια χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, ενώ σε 1 στα 10 νηπιαγωγεία το ποσοστό των νηπίων που κάνουν χρήση του Διαδικτύου εκτός σχολείου σκαρφαλώνει στο 50%.
Στο 10% των νηπιαγωγείων, 1 στα 10 νήπια έχει δικό του κινητό τηλέφωνο.
Στο 14% των νηπιαγωγείων, 1-2 στα 10 νήπια έχουν ήδη προφίλ σε κάποιο ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης.

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011

Σχετικά με την αυριανή άσκηση: e- mail σε φίλο με σκοπό να τον πείσουμε να μάθει Ελληνικά


  • Το είδος κειμένου που μας ζητάει η άσκηση για αύριο είναι επιστολή στην ιδιαίτερη μορφή της επιστολής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, e-mail. 

  •          Οι παρακάτω σημειώσεις θα σας βοηθήσουν στη μορφή και στη δομή του κειμένου σας.
  • όποιος έχει γράψει το κείμενό του, δε χρειάζεται να αγχώνεται, αν διαπιστώσει ότι κάποια πράγματα (μορφή, δομή, περιεχόμενο) τα έχει συντάξει με διαφορετικό τρόπο.    

Σχετικά με τις επιστολές

Α.    Οι επιστολές 
Στις μέρες μας, παρά τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας (τηλέφωνο, ραδιόφωνο, τηλεόραση, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο), η επιστολή εξακολουθεί να είναι σπουδαίο μέσο συνεννόησης. Έπειτα, έχει ιδιαίτερη σημασία και μεγάλη δύναμη, γιατί σ’ αυτή φαίνεται ο χαρακτήρας και η σκέψη εκείνου/ης που τη γράφει.
·        Ανάλογα με την επικοινωνιακή περίσταση,
οι επιστολές χωρίζονται σε:  α) τυπικές-επίσημες, β) φιλικές.



Β. Τα  μέρη μιας επιστολής (Η δομή μιας επιστολής)
Χωροχρονικό πλαίσιο αναφοράς, η προσφώνηση, το περιεχόμενο της επιστολής (κύριο μέρος) η επιφώνηση, υπογραφή

Γ.  Αφηγηματικά χαρακτηριστικά μιας επιστολής

Η προσφώνηση, η επιφώνηση, το περιεχόμενο, το ύφος, η γλώσσα μιας επιστολής
προσδιορίζονται από ορισμένες παραμέτρους, που είναι:
* τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του αποστολέα και του/της παραλήπτη/ριας
(ηλικία, θέση, επάγγελμα, αξίωμα, μόρφωση, προσωπικότητα, συναισθήματα),
*  το σκοπό και το χρόνο συγγραφής της επιστολής,
*  τη σχέση μεταξύ πομπού και δέκτη.

απίστευτο κομμάτι

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011

Νίκος Χουλιαράς: αγαπημένος συγγραφέας και ζωγράφος




«Χωρίς τίτλο», 1996. Ακριλικό σε χαρτόνι, συλλογή του καλλιτέχνη























πηγή: Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011 

Αναδρομική έκθεση του πολυτάλαντου καλλιτεχνη Νίκου Χουλιαρά στο Μουσείο Μπενάκη



Τέχνη πέρα απ' τον καμβά

«Οι πίνακές μου έχουν φως, αλλά δεν έχουν χρώματα» έχει πει για τη ζωγραφική του ο Νίκος Χουλιαράς, που η ενασχόλησή του με την τέχνη δεν έχει περιοριστεί στα όρια του τελάρου.
Εχει διακριθεί, επίσης, στη λογοτεχνία, στην ποίηση, στη μουσική και στο σχεδιασμό βιβλίων. Η μεγάλη αναδρομική του έκθεση με τίτλο «Τα πίσω δωμάτια του νου», που εγκαινιάζεται σήμερα στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς, δεν επιβεβαιώνει μόνο την ιδιόμορφη φωτεινότητα των έργων του αλλά και τη γόνιμη εξέλιξη της τέχνης του.

my friend, it's worth to learn Greek

Η άσκηση για την Παρασκευή 18 Νοέμβρη 2011

Η φίλη σου η J. (ή ο φίλος ο G.) έχει μητρική γλώσσα τα Αγγλικά (ή τα Γαλλικά ή τα Γερμανικά), δηλαδή μια από τις ισχυρές ή διαδεδομένες ευρωπαϊκές γλώσσες.




Επικοινωνείτε ταχτικά με πολλούς τρόπους (Skype, e-mail, κινητό κ.ά.). Πρόσφατα σε ένα e-mail του σου ανακοίνωσε ότι τη φετινή σχολική χρονιά πρέπει να επιλέξει στο πρόγραμμα Σπουδών του Σχολείου του μια από τις λεγόμενες "μικρές" ευρωπαϊκές γλώσσες: Πορτογαλικά, Ολλανδικά, Δανικά, Σουηδικά, Ελληνικά, Ουγγρικά κ.ά..


Του στέλνεις e-mail (300-400 λέξεις) και προσπαθείς να τον πείσεις ότι είναι χρήσιμο από πολλές απόψεις να επιλέξει να μάθει Ελληνικά, ως πρώτη μη διαδεδομένη ευρωπαϊκή γλώσσα.


Αποχαιρετώντας τον, τον καλείς να έρθει στην Ελλάδα το καλοκαίρι για practice!




Διευκρίνιση - Οδηγία: Εννοείται ότι το e-mail το γράφεις στα Αγγλικά (Γαλλικά ή Γερμανικά). Για τις ανάγκες όμως του μαθήματος Νεοελληνική Γλώσσα παρουσιάζουμε, εξετάζουμε και αναλύουμε τη μετάφραση αυτή του κειμένου στα Ελληνικά. Γι' αυτό και γράφουμε κατευθείαν στα Ελληνικά, εκτός αν μας διευκολύνει να το συντάξουμε πρώτα στα Αγγλικά και να το μεταφράσουμε μετά στα Ελληνικά. Αυτονόητο ότι δεν αξιολογείται το κείμενο στα Αγγλικά.

Απλά τα σπάνε...

είναι δικό τους και δικό μας...


Καιρός να δημιουργήσουμε το λογότυπο του ιστολογίου μας!


Καλούνται όλοι οι a3dίδες να εμπνευστούν, να φιλοτεχνήσουν και να παρουσιάσουν λογότυπο για to


A 3D(imension) - 4Lyk - Xalk.


Οι δημιουργίες που θα προταθούν θα μπουν σε διαγωνισμό... λεπτομέρειες μετά από σχετική συζήτηση


  • ΄Ένα παράδειγμα λογότυπου: το χέρι του γραφέα που έχει το
e-postego




Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011

Άλλαξε ο καιρός απότομα...

ένα πράγμα σαν την ψυχολογία των εφήβων...Τη μία μέρα είμαστε πιο καλά από ποτέ και την άλλη χάλια..δεν ξέρω πως νιώθετε εσείς πάντως εγώ είμαι απογοητευμένη :(

Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2011

Τί γνώμη έχετε???

Να σας ρωτήσω... τώρα που έχουμε κλείσει κάποιους μήνες στο λύκειο, τί γνώμη έχετε σχηματίσει για αυτό? Σας αρέσει? Είναι εντελώς διαφορετικό από το γυμνάσιο?

Και πώς σας φαίνεται το "Νέο Εκπαιδευτικό Σύστημα?"

Because I'm broken...

Με αντιπροσωπεύει απόλυτα!



Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2011

Μίλαγε ξένες γλώσσες ο Σωκράτης; Διαβάζοντας τον παρακάτω διάλογο μου γεννήθηκε η απορία. Εσείς τι λέτε;



ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΠΛΑΤΩΝΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ

ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ: Ο Σωκράτης και ο Αλλόχθων, καθισμένοι αναπαυτικά στα ανάκλιντρά τους, τρώγοντας κεφτεδάκια και υπό τους απαλούς ήχους ενός παραπονιάρικου ρεμπέτικου σκοπού, συζητούν περί γλωσσών. Ο Σωκράτης προσπαθεί να πείσει το φίλο του να μάθει Ελληνικά.

ΑΛΛΟΧΘΩΝ: Δεν μπορώ να καταλάβω, βρε Σωκράτη, αυτή την επιμονή σου να μάθω ντε και καλά Ελληνικά. Νομίζεις ότι έχω καιρό για Ελληνικά με τόσες ασχολίες;

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

5η Συμβολή στο θέμα "Γλωσσομάθεια"

4η Συμβολή στο θέμα "Γλωσσομάθεια": διεθνές έτος γλωσσών (2001)


Το διεθνές έτος γλωσσών (2001) μια νέα ευκαιρία για την προώθηση


της ελληνικής γλώσσας και πολυγλωσσίας


Της  Ελένης Γρίβα  Εκπαιδευτικού  Αγγλικής Γλώσσας  της Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας                                          &  του Σταύρου Καμαρούδη Επίκ. Καθηγητή της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινα

·         Abstract
This paper focuses on the European Year of languages 2001 and the “promotion” of modern greek in the European Union. It is also discussing the issue of multilingualism in Greece –viewed as a matter of longlife adult learning.
·         Resume
Cet article traite de l’ Année Européenne des langues (2001), de la promotion du grec moderne, du multilinguisme en Grèce –spécialement sous l’ aspect de la formation continue pour adultes.



·         Εισαγωγικά
Ποιοι ήταν οι λόγοι που ώθησαν την Ευρωπαϊκή Ένωση να ορίσει τη φετινή χρονιά (2001) ως Ευρωπαϊκό Έτος Γλωσσών;

3η Συμβολή στο θέμα "Γλωσσομάθεια"

2η Συμβολή στο θέμα "Γλωσσομάθεια": Η γλωσσομάθεια των Ελλήνων

1η Συμβολή στο θέμα "Γλωσσομάθεια"

Oι «ξένες» γλώσσες


ΤΑ ΝΕΑ 8-8-2009 (ΕΔΩ)


από την Άννα Φραγκουδάκη



Χωρίς στοιχεία, έχει κανείς την εντύπωση ότι οι Έλληνες, με τόσα φροντιστήρια γλωσσών και εξαιτίας του τουρισμού, θα πρέπει να είναι ανάμεσα στους πρώτους γνώστες ξένων γλωσσών στην Ευρώπη. Δεν είναι όμως έτσι.


Σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωβαρόμετρου (2006), οι μισοί σχεδόν από τους περίπου 500 εκατομμύρια πολίτες της Ε.Ε. δεν μιλούν παρά μόνο τη μητρική τους γλώσσα.


Η γνώση ξένων γλωσσών προκύπτει από ανάγκη για τους λαούς που η γλώσσα τους έχει μικρούς αριθμούς ομιλητών, αλλά οφείλεται επίσης στη μόρφωση και τις νοοτροπίες.

Άνδρες - Γυναίκες: Οι διαφορές που μας ενώνουν Σχετικά με την άσκηση για την ανδρική οπτική γωνία


Προσοχή στο Σχόλιο - Διευκρίνιση στο τέλος του κειμένου


 Κική Τριανταφύλλη, Διονυσία Μαρίνου, Γεωργία Γεωργακαράκου
Περιοδικό Ταχυδρόμος: Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

 Άρης, για τους άνδρες, Αφροδίτη, για τις γυναίκες. Ροζ για τα κοριτσάκια, μπλε για τα αγοράκια. Στερεότυπα δηλαδή που υποδηλώνουν ότι τα δύο φύλα έχουν ελάχιστα κοινά μεταξύ τους, λένε μάλιστα ότι το κάθε φύλο μιλάει τη δική του «γλώσσα». Πόση αλήθεια κρύβει άραγε αυτό; Η σύγχρονη έρευνα αποκαλύπτει πάντως ότι το – επικοινωνιακό – χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών δεν είναι τόσο βαθύ όσο νομίζουμε. Ας ξεφύγουμε λοιπόν από τα κλισέ, ας παραδεχτούμε τις – μικρές ή μεγάλες – διαφορές μας για να απολαύσουμε εν τέλει τη συμπληρωματικότητά μας.

                Γιατί άραγε οι (περισσότερες) γυναίκες σταματάνε στον δρόμο και ρωτάνε για την κατεύθυνση,

Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2011

Μυθιστόρημα: Τα Βραβεία στη Γαλλία

Το διαβάσαμε στο Α-2-δος (κλικ εδώ)

Λαμπρινή Κουζέλη


Ανακοινώθηκαν τα γαλλικά βραβεία Γκονκούρ και Ρενοντό για το μυθιστόρημα

Απονέμονται στον Αλεξίς Ζενί και στον Εμανουέλ Καρέρ


ΤΟ ΒΗΜΑ, 2 Νοέμβρη 2011

Απλά είμαι ζηλιάρης...

ποιος τραγουδιστής/τραγουδίστρια θα θέλατε να ήσασταν? Και εγώ θα ήθελα να απαντήσετε όλοι..
Είδηση – Ρεπορτάζ

3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3d a3

Είδηση – Ρεπορτάζ

Για να παρουσιάσουμε ένα γεγονός, δηλώνουμε συνήθως τα δρώντα πρόσωπα, τον τόπο, το χρόνο, τον τρόπο, την αιτία, το σκοπό, το αποτέλεσμα∙ για τα πρόσωπα που συμμετέχουν αναφέρουμε το όνομα την ηλικία, τη καταγωγή, το επάγγελμα ή κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους που μπορεί να έχει σχέση με το γεγονός.

Ακόλουθούμε δηλαδή τους δημοσιογραφικούς κανόνες, σύμφωνα με τους οποίους η είδηση πρέπει να απαντήσει στα ερωτήματα
τι; (γεγονός)
ποιος - ποιοι; (δρώντα πρόσωπα, πρωταγωνιστές, «ήρωες», φορείς ενέργειας)
πού; (τόπος)
πότε (χρόνος)
γιατί; (αιτία)
πώς; (τρόπος)
Και πρέπει να είναι γραμμένη με συντομία, σαφήνεια, ακρίβεια, με απλό αλλά ελκυστικό ύφος


Η ανεστραμμένη πυραμίδα της είδησης (του ρεπορτάζ)


Τίτλος: Στον τίτλο της είδησης
ο δημοσιογράφος συνοψίζει σε μια περίοδο λόγου

Δημοσιογραφική περίληψη: Στη δημοσιογραφική περίληψη
ο δημοσιογράφος περιληπτικά τα κύρια στοιχεία της είδησης

Ανάπτυξη της είδησης: Στην ανάπτυξη της είδησης
ο δημοσιογράφος εκθέτει αναλυτικά τα γεγονότα



Παράδειγμα (enet.gr 7-12-2011)

ΘΑ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ (Υπέρτιτλος)
Μονοπώλιο τέλος στο βρεφικό γάλα (Τίτλος)
Του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΑ

(Δημοσιογραφική περίληψη)

Σπάει το μονοπώλιο των φαρμακείων στην πώληση του πανάκριβου βρεφικού γάλακτος μέχρι 6 μηνών, καθώς από τη νέα χρονιά τα γάλατα πρώτης βρεφικής ηλικίας θα διατίθενται σε όλα τα καταστήματα λιανικής πώλησης και τα σουπερμάρκετ.

Αφήγηση



Αφηγηματικό περιεχόμενο (τι ) και αφηγηματική πράξη (πώς)

Σε κάθε αφήγηση διακρίνουμε
το αφηγηματικό περιεχόμενο
(γεγονότα – πράξεις προσώπων που συνιστούν μια ιστορία – το τι λέμε) και
την αφηγηματική πράξη
 (τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται τα γεγονότα από τον αφηγητή – το πώς το λέμε).
·         Έτσι μπορούμε να έχουμε
δύο αφηγήσεις με κοινό αφηγηματικό περιεχόμενο
(ίδιο το τι της αφήγησης),
στις οποίες όμως
τα γεγονότα παρουσιάζονται με διαφορετικό τρόπο
(διαφορετικό το πώς της αφήγησης),
ανάλογα με τον επιδιωκόμενο σκοπό.
·         Με άλλον τρόπο π.χ. έχει συνταχτεί η υπηρεσιακή έκθεση/αναφορά ενός αστυνομικού για ένα φόνο και
·          με άλλον τρόπο είναι γραμμένο το διήγημα που εμπνεύστηκε ένας συγγραφέας με αφορμή το ίδιο περιστατικό.

Φυσικά κάθε αφήγηση χρησιμοποιεί και
 γλωσσική ποικιλία ανάλογη
α) με τον αφηγητή και
β) το κοινό (δέκτη/δέκτες) στο οποίο απευθύνεται.



Αφήγηση:
1.       ένας αφηγητής,
2.       αφηγείται μια ιστορία,
3.       σε έναν δέκτη,
4.       σε μια συγκεκριμένη περίσταση επικοινωνίας,
5.       για κάποιο σκοπό.
Τα 1, 2, 3, 4, & 5 προσδιορίζουν το
6.       Πώς θα γίνει η αφήγηση
Το πώς (ο τρόπος) της αφήγησης σημαίνει (καλύτερα συμπεριλαμβάνει) πιο συγκεκριμένα:
α. την οπτική γωνία [θέση απέναντι στο αφηγούμενο γεγονός, επιλογή – τονισμός επιμέρους συμβάντων, υποβάθμιση ή και παράλειψη (αποσιώπηση) άλλων συμβάντων – σχολιασμός επιμέρους στοιχείων ή γενικότερων καταστασεων]
  β. γλωσσική ποικιλία [γλώσσα, γεωγραφική γλωσσική ποικιλία (διάλεκτος, ιδίωμα), κοινωνική γλωσσική ποικιλία: επεξεργασμένος λόγος, ειδική γλώσσα (επιστημονική, στρατιωτική…), λαϊκός λόγος]
 γ. ύφος: επίσημο, σοβαρό, ψυχρό, αποστασιοποιημένο, ουδέτερο, υπηρεσιακό, «ρόλου» ή «αξιωματούχου», καθωσπρέπει, επιτηδευμένο, τυπικό, φιλικό, ζεστό,  καθημερινό, «επικοινωνιακό», ενθουσιώδες, άτονο, χαλαρό,
Πώς γίνεται η αφήγηση
Ο τρόπος που θα παρουσιαστούν  τα γεγονότα (το 6) εξαρτάται από τις παραμέτρους:
1 (ποιος αφηγείται), 2 (ποιο θέμα παρουσιάζει), 3 (σε ποιον, σε ποιους αφηγείται), 4 (σε ποια περίσταση αφηγείται), 5 (για ποιο σκοπό αφηγείται)
Για να κατανοήσουμε και να ερμηνεύσουμε το πώς της αφήγησης (καλό είναι να) εξετάζουμε:
1.       Ποια είναι η ταυτότητα του αφηγητή; (Διαρκή και «επίκαιρα» χαρακτηριστικά)
Π.χ. Λύσανδρος: Άνδρας, Σπαρτιάτης, στρατηγός,
επικεφαλής συμμαχικού εκστρατευτικού σώματος, «υπομονετικός» στρατιωτικός
 νικητής
2.       Το θέμα του είναι: Η παρουσίαση των γεγονότων πριν και κατά τη διάρκεια της ναυμαχίας ≠ αμέσως μετά τη ναυμαχία
3.       Δέκτης της αφήγησης του Λύσανδρου: Έφοροι της Σπάρτης ≠ Αιχμάλωτοι Αθηναίοι ≠ Συμμαχικό εκστρατευτικό σώμα
4.       Περίσταση επικοινωνίας:  Ομιλία προς συμμαχικό εκστρατευτικό πριν τη ναυμαχία ≠ Ομιλία προς συμμαχικό εκστρατευτικό σώμα μετά το θρίαμβο
5.       Σκοπός: (συνδέεται στενά με τα σημεία 2 & 3): Συγχαίρει τους στρατιώτες του  ≠ Ανακοινώνει τη νίκη στη Σπάρτη ≠ Απευθυνόμενος στους αιχμαλώτους τους ανακοινώνει τις αποφάσεις του για την τύχη τους.
Βλέπε περιστατικό μαθητικής φάρσας: Έκφραση έκθεση Α’ Λυκείου, σσ.  229-230



Το ίδιο γεγονός παρουσιασμένο από διαφορετική οπτική γωνία
                                 
                                                                                                                        Θεσ/νίκη, 2/4/1980

       Την τελευταία (6η) ώρα του χτεσινού προγράμματος είχα μάθημα στο Β2 τμήμα, η αίθουσα του οποίου βρίσκεται στο 2ο όροφο. Όταν χτύπησε το κουδούνι, ανέβηκα στο 2ο όροφο και κατευθύνθηκα προς την τάξη. Τα υπόλοιπα τμήματα του 2ου ορόφου είχαν σχολάσει και ήταν αναμμένα τα φώτα μόνο του διαδρόμου και της αίθουσας όπου είχα μάθημα. Επικρατούσε απόλυτη ησυχία, γεγονός πού με παραξένευε όσο πλησίαζα προς την αίθουσα Β2, γιατί πρόκειται για άτακτο τμήμα. Μπήκα στην αίθουσα. Ήταν άδεια. Σκέφτηκα ότι θα έκαναν ομαδική αποχή. Έσβησα το φως και συγχυσμένη κατέβηκα στον 1ο όροφο και κατευθυνόμουν προς το γραφείο σας, για να σας αναφέρω το περιστατικό. Λίγο πριν φτάσω στο γραφείο σας, συνάντησα τον επιστάτη και του διηγήθηκα τι έγινε. Αποφασίσαμε να ανεβούμε πάλι στο 2ο όροφο να ρίξουμε μια ματιά. Είδα μ' έκπληξη από μακριά το φως της αίθουσας του Β2 τμήματος αναμμένο, ενώ εγώ το είχα σβήσει. Η ησυχία ήταν πάλι απόλυτη. Μπήκαμε με τον επιστάτη στην αίθουσα και όλοι οι μαθητές ήταν εκεί καθισμένοι φρόνιμα φρόνιμα στα θρανία τους. Τους ρώτησα πού ήταν πριν και τι είναι αυτά που κάνουν. Τότε σηκώνεται ο Γ. Π. και με προσποιητή απορία μου είπε: «Εμείς εδώ ήμασταν. Σας είδαμε μάλιστα που μπήκατε πριν, μας κοιτάξατε, σβήσατε το φως και φύγατε». Επειδή θεωρώ τη συμπεριφορά τους απαράδεκτη και προσβλητική κι επειδή ο Γ. Π. συμπεριφέρθηκε κι άλλες φορές με παρόμοιο τρόπο, ζητώ από σας να συγκαλέσετε σε συνεδρίαση το Σύλλογο των Καθηγητών, για να επιληφθεί του θέματος.
                 
                                                                                                                                  Η καθηγήτρια
                                                                                                                                       (υπογραφή)
                 

       Κε Γυμνασιάρχη,
        
       Σχετικά με το χτεσινό επεισόδιο πρέπει να πούμε ότι δεν είχαμε σκοπό ούτε να προσβάλουμε την καθηγήτρια ούτε να χάσουμε το μάθημα. Επειδή ήταν Πρωταπριλιά και συνηθίζεται στα σχολεία να κάνουν οι μαθητές κάποια αστεία, σκεφτήκαμε να φύγουμε από την αίθουσα μόνο για λίγο. Πήγαμε στη διπλανή αίθουσα και κάναμε ησυχία. Η καθηγήτρια μπήκε στην αίθουσα μας, δε μας βρήκε και έφυγε. Τότε γυρίσαμε γρήγορα γρήγορα, ανάψαμε το φως και καθίσαμε στα θρανία μας. Αποφασίσαμε να πάει ο Γ. Π. να φωνάξει την καθηγήτρια και να της πει ότι κάναμε ένα πρωταπριλιάτικο αστείο. Πριν να προλάβουμε όμως, εμφανίστηκε η καθηγήτριά μας και μας ρώτησε πού είχαμε πάει. Τότε ο Γ. Π. που έχει χιούμορ της απάντησε αυτό που σας ανέφερε η καθηγήτρια. Εκείνη όμως θύμωσε. Εμείς προσπαθήσαμε να της εξηγήσουμε ότι ήταν απλώς ένα πρωταπριλιάτικο αστείο και της ζητήσαμε συγγνώμη που άθελα μας τη στενοχωρήσαμε. Η καθηγήτρια όμως δε δέχτηκε τις δικαιολογίες και τη μεταμέλειά μας.
        Λυπούμαστε πολύ που το αστείο μας έγινε αιτία να στεναχωρεθεί, αλλά σας επαναλαμβάνουμε ότι δεν είχαμε την πρόθεση να την προσβάλουμε.
        Ο πρόεδρος του Β2